Diagnosztika
Ex-kollégám mesélte autósegélyes korszakából:
"Egy 2104 kocka-Lada kombival jártam anno, nagyon kellemes gép volt. A csomagtartója persze tele alkatrészekkel, szerszámokkal, stb...
Éppen egy roppant sűrű napom volt, rohantam egyik autótól a másikig, amikor útközben egy furcsa sziszegő hangra figyeltem fel. Minden fékezésnél megszólalt, megállás után pedig elhallgatott. Első nekifutásra a fék szervódobjára gondoltam, jellemzően az lehet a probléma ilyenkor. Mivel rohanni kellett, nem nagyon volt időm kísérletezni, diagnosztizálni, beszaladtam egy ismerős autósboltba, vettem egy új szervódobot, és ott helyben kicseréltem.
Csapatás tovább, a hiba nem szűnt meg. A következő autó mentése után megkértem a tulajt, nyomkodja a féket, és kerestem a hiba okát. Úgy gondoltam, meg is van - a dobot és a motort összekötő vastag vákumcső eléggé el volt öregedve, repedések látszottak rajta. Arra jutottam, hogy ez lehet a hiba oka. Vissza az autósboltba, vettem csövet lecseréltem, majd hasítottam tovább a következő mentenivaló felé.
A sziszegő hang megmaradt. Mivel csak fékezésnél hallatszott, kevés ötletem maradt, így néhány lépésből kicseréltem az összes vákumcsövet, a csatlakozóikat, majd végső elkeseredésemben a főfékhengert. A hiba nem szűnt meg.
Mivel az autó ugyanannyira fékezhető volt, mint előtte, félretréve a szakmai hiúságomat ennyiben hagytam a dolgot.
Két nappal később valami apró javításhoz szálltam ki, amihez szükségem volt némi kenőanyagra. Ilyenkor az egyik legjobb anyag a WD-40, tartok is mindig a kocsiban egy családi, 480ml-es palackot.
Murphy is megmondta, ha valami nagyon kell, azt nem találod. Nekem sem ment elsőre, szinte a teljes csomagtartót ki kellett pakolnom, mire megtaláltam. Nagyjából a felénél kezdett gyanús lenni a dolog, a csomagtér padlóját takaró gumiszőnyeg ugyanis valami petróleumszerű lében úszott...
A hátsó ülés támlájához feltolt szerszámosláda kiemelésekor oldódott meg a rejtély. A kupak nélküli WD-40-es palack beszorult az üléstámla és a láda közé. A minden fékezésnél előretörni igyekvő, kb. 80 kilós szerszámosláda pedig nyomta a szórófejet, úgyhogy a pedál minden lenyomásakor kisebb adag kemikáliát sprickolt szét a csomagtérben...
Azóta nem tartok kupak nélküli sprét az autómban..."
Világkiállítás
1990 körül volt egy nagy szerelmem (értsd: szívesen szeretkeztem volna vele, ebben a korban a srácok elég egysíkúan élki meg az ilyet...). Azt mondta, hogy fiatal még a szexhez (pontosabban ezt úgy érthette, hogy ÉN, merthogy 2 évvel volt idősebb nálam), de ha nagyon kitartó vagyok, találkozunk az 1996-os világkiállítás megnyitóján, utána együtt elmegyünk valahová, és megdughatom.
Na, világkiállítás elmaradt, ha a politikusokon múlik, még ma is szűz vagyok...
Névmemória
Akik nem egyke gyerekek, valószínűleg tapasztalták, hogy a szülők, még a legnagyobb odafigyelés mellett is keverik a keresztneveket.
Bátyám keresztneve Béla, de a családban csak Potyi (ennek okára most nem térnék ki). Engem édesanyám rendszeresen "Potyi-vagy-mivagy-Gabi"-nak szólított. Kedvesem bátyja Zsolt, ezért Tündérem neve a mai napig "Zsolt... vagy Tünde!".
Amikor ezt egy jeles személyiségnek meséltem, elmondta, hogy ő, bár egyke gyerek volt, hasonlóan szenvedett ettől a problémától. Az ő neve "Buksi... vagy... Gábor" volt.
Hozzátette, nem szégyelli, Buksi kivételesen intelligens állat volt :)