- prokee -

50years (5) alsóörs (8) autó (137) autópálya (5) baleset (9) baromállat (8) blog (12) bmw (9) camptourist (5) csomagtértető (5) érdekes (62) f*szkivan (40) felújítás (8) fiat (5) film (5) forma1 (9) fotó (5) hellókarácsony (7) hülyeállat (71) iwiw (6) közlekedés (33) kultúra (6) lol (9) mozi (6) napi meló (6) ndk (10) nyaralás (5) olaszország (5) orosz (16) orr (24) parkoló (5) poén (30) prokee (44) reklám (5) retro (32) suzuki (10) swift (5) százhalombatta (8) találkozó (17) technika (63) tesco (5) totalcar (12) trabant (95) tuning (18) veterán (9) video (14) vw (7) wartburg (9) web (16) zene (11) zwickau (8) Címkefelhő

prokee 2008.06.25. 15:00

Szilánkok

Diagnosztika

Ex-kollégám mesélte autósegélyes korszakából:

"Egy 2104 kocka-Lada kombival jártam anno, nagyon kellemes gép volt. A csomagtartója persze tele alkatrészekkel, szerszámokkal, stb...

Éppen egy roppant sűrű napom volt, rohantam egyik autótól a másikig, amikor útközben egy furcsa sziszegő hangra figyeltem fel. Minden fékezésnél megszólalt, megállás után pedig elhallgatott. Első nekifutásra a fék szervódobjára gondoltam, jellemzően az lehet a probléma ilyenkor. Mivel rohanni kellett, nem nagyon volt időm kísérletezni, diagnosztizálni, beszaladtam egy ismerős autósboltba, vettem egy új szervódobot, és ott helyben kicseréltem.

Csapatás tovább, a hiba nem szűnt meg. A következő autó mentése után megkértem a tulajt, nyomkodja a féket, és kerestem a hiba okát. Úgy gondoltam, meg is van - a dobot és a motort összekötő vastag vákumcső eléggé el volt öregedve, repedések látszottak rajta. Arra jutottam, hogy ez lehet a hiba oka. Vissza az autósboltba, vettem csövet lecseréltem, majd hasítottam tovább a következő mentenivaló felé.

A sziszegő hang megmaradt. Mivel csak fékezésnél hallatszott, kevés ötletem maradt, így néhány lépésből kicseréltem az összes vákumcsövet, a csatlakozóikat, majd végső elkeseredésemben a főfékhengert. A hiba nem szűnt meg.

Mivel az autó ugyanannyira fékezhető volt, mint előtte, félretréve a szakmai hiúságomat ennyiben hagytam a dolgot.

Két nappal később valami apró javításhoz szálltam ki, amihez szükségem volt némi kenőanyagra. Ilyenkor az egyik legjobb anyag a WD-40, tartok is mindig a kocsiban egy családi, 480ml-es palackot.

Murphy is megmondta, ha valami nagyon kell, azt nem találod. Nekem sem ment elsőre, szinte a teljes csomagtartót ki kellett pakolnom, mire megtaláltam. Nagyjából a felénél kezdett gyanús lenni a dolog, a csomagtér padlóját takaró gumiszőnyeg ugyanis valami petróleumszerű lében úszott...

A hátsó ülés támlájához feltolt szerszámosláda kiemelésekor oldódott meg a rejtély. A kupak nélküli WD-40-es palack beszorult az üléstámla és a láda közé. A minden fékezésnél előretörni igyekvő, kb. 80 kilós szerszámosláda pedig nyomta a szórófejet, úgyhogy a pedál minden lenyomásakor kisebb adag kemikáliát sprickolt szét a csomagtérben...

Azóta nem tartok kupak nélküli sprét az autómban..."

Világkiállítás

1990 körül volt egy nagy szerelmem (értsd: szívesen szeretkeztem volna vele, ebben a korban a srácok elég egysíkúan élki meg az ilyet...). Azt mondta, hogy fiatal még a szexhez (pontosabban ezt úgy érthette, hogy ÉN, merthogy 2 évvel volt idősebb nálam), de ha nagyon kitartó vagyok, találkozunk az 1996-os világkiállítás megnyitóján, utána együtt elmegyünk valahová, és megdughatom.

Na, világkiállítás elmaradt, ha a politikusokon múlik, még ma is szűz vagyok...

Névmemória

Akik nem egyke gyerekek, valószínűleg tapasztalták, hogy a szülők, még a legnagyobb odafigyelés mellett is keverik a keresztneveket.

Bátyám keresztneve Béla, de a családban csak Potyi (ennek okára most nem térnék ki). Engem édesanyám rendszeresen "Potyi-vagy-mivagy-Gabi"-nak szólított. Kedvesem bátyja Zsolt, ezért Tündérem neve a mai napig "Zsolt... vagy Tünde!".

Amikor ezt egy jeles személyiségnek meséltem, elmondta, hogy ő, bár egyke gyerek volt, hasonlóan szenvedett ettől a problémától. Az ő neve "Buksi... vagy... Gábor" volt.

Hozzátette, nem szégyelli, Buksi kivételesen intelligens állat volt :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://prokee.blog.hu/api/trackback/id/tr45538795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.25. 18:17:26

szerintem mindenki a "Potyi" eredettörténetére kiváncsi :)

zon 2008.06.25. 19:27:14

"utána EGYÜTT elmegyünk valahová, és megdughatom" - istenem,ez a csöpögő érzelmesség,a szirupos lányregények világa , Romana,Tiffany magazinok novellái...

-DR!FT3R- · http://autobuzik.blog.hu 2008.06.26. 10:42:28


Háhá ez a WD-40-es sztori nagyon nagy! :D :D

kis fehersas 2008.06.29. 14:25:53

A "POTYI" eredet története a következő:
Mivel Én az anyja vagyok, már csak tudom , hogy mit jelent. A Gabi is tudhatná, mert 33 év alatt sokszor el lett mondva neki. Én legalábbis úgy emlékszem rá. Röviden:
Pici babaként kis potyka volt, és a szülésznő ragasztotta rá ezt a becenevet. Mostmár remélem megjegyzed édes " Potyi vagy mivagy Gab" SZERETLEK MAMA !!!!!!

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.29. 14:33:16

Ott a pont, Édesanyámnál jobban senki nem tudja :)
Mellesleg csak azért nem írtam le, mert nem tartozott a tárgyhoz.

Egyébként meg Anyukám:
prokee.blog.hu/media/image/060429/csalad2.jpg
süti beállítások módosítása