- prokee -

50years (5) alsóörs (8) autó (137) autópálya (5) baleset (9) baromállat (8) blog (12) bmw (9) camptourist (5) csomagtértető (5) érdekes (62) f*szkivan (40) felújítás (8) fiat (5) film (5) forma1 (9) fotó (5) hellókarácsony (7) hülyeállat (71) iwiw (6) közlekedés (33) kultúra (6) lol (9) mozi (6) napi meló (6) ndk (10) nyaralás (5) olaszország (5) orosz (16) orr (24) parkoló (5) poén (30) prokee (44) reklám (5) retro (32) suzuki (10) swift (5) százhalombatta (8) találkozó (17) technika (63) tesco (5) totalcar (12) trabant (95) tuning (18) veterán (9) video (14) vw (7) wartburg (9) web (16) zene (11) zwickau (8) Címkefelhő

prokee 2008.02.29. 13:50

Suzuki Splash

Gyorsan tisztázzuk: kicsit reklámízű írás lesz, pedig nem annak szánom. Egyszerűen az van, hogy sokan kérdezősködtek (puszta autóbuzihoz illő érdeklődéssel), mit tudok a leendő Wagon-R utódról, a Splashről.

UPDATE: Bővebben gyulavitéztől itt.

Na eddig nagyjából semmit, most meg sokat. Úgyhogy tessék, egyelőre fotók, infók - próba (talán) később, még full friss az autó:



(Fontos megjegyzendő, hogy a képek abszolút előnytelen viszonyok között, részben nappal szemben készültek, telefonnal. Ezért aztán néhol elég furák, de mentségemre szóljon, nem készültem a fotózásra. Lehet kattintgatni, a képek többsége nagyobbra nyílik.)



Az autó elméletileg a Wagon-R+ utódja. Ez persze csak annyiban igaz, hogy azonos szegmensbe tartozó kisautóról van szó. Sehol a telefonfülke alak, nem annyira szembeszökő a magas építés sem. A forma kifejezetten modernnek mondható. Az, hogy szép-e, avagy sem, szubjektív megítélés kérdése. Gyors tetszik-nemtetszik körkérdéssel nagyjából 2:10 arányban alulmaradtam :)




A Splash alapvetően a Swift technikájára épül. Jól bevált moduláris elvek alapján a padlólemez azonos bázisú, így a tengelytáv alig két centiméterrel kisebb (2360mm), a nyomtáv azonos, a hosszkülönbség is néhán centiben mérhető csupán.



Az autó alapkivitelben a Swift 165/70R14 gumiabroncsait hordja, acélfelnin.

A magasság persze alaposan eltér, 90 milliméterrel "tornyosul" a Swiftek fölé. Ennek oka persze kézenfekvő. Nem sok értelme lett volna házon belüli konkurrenciát állítani, így a nyilvánvaló cél az lehetett, hogy egy kisebb beltérrel rendelkező, alacsonyabb motorizáltságú autó szülessen, nyilván alacsonyabb áron. Ehhez persze mesterségesen szűkíteni kellett a belsőn. Nem volt nehéz feladat, a határozott domborítás a hátsó lökösön, párosítva a markánsan előredőlő hátfallal tökéletesen alkalmas a helypazarlásra. Utoljára a Liana 5 ajtós verzióján láttam ennyire értelmetlennek tűnő, de szemet vonzó és egyedi megoldást.
Nem elírás, 5 ajtós. Suzukiék nem ismerik a kombi fogalmát, ezeket Lianánál és Balenonál egyszerűen ötajtósnak hívják.
Én mondjuk fordítva tenném, az ötajtósokat hívnám kombinak.
"Minden autó kombi, aminek hirtelen van vége" :)



15" könnyűfém felnis GS kivitel

Az autót négyféle motorral készítik, ami tulajdonképpen csak három:

K10B, 996 ccm, benzin, három henger, 48/6000 kW/min
K12B, 1242 ccm, benzin, négy henger, 63/5500 kW/min
Z13DT, 1248 ccm, dízel, négy henger, 55/4000 kW/min
D13A, 1248 ccm, dízel, négy henger, 55/4000 kW/min

Előbbi kettő új konstrukció, első pillantásra az eddigi, M13 motorok műszaki alapjain. A harmadik a (Fiattól és Opeltől is) már ismert Fiat-GM közös fejlesztésű dízel, utóbbi pedig a már Swiftekben is felbukkant, indiai gyártású motor. Ez alapvetően a Z13DT-re épülő, apróságokban módosított "erőmű".



Az 1.2 motor

A D13 dízel egyébként készül majd részecskeszűrővel is - persze kérdés, hogy a hazai piacon ebben vajon lát-e majd fantáziát a gyár.

A váltók terén nagy meglepetésre nem lehet számítani, az 1.2 motor rendelhető lesz négysebességes automatával, a többi csak manuális váltóval, persze a kisebbik benzines és az öngyulladósok más-más végáttétellel. A Swiftek MTA váltóját (~Easytronic, vagy ahogy tetszik - automatizált kéziváltó) nem éptik a Splashbe.

A Swiftnél (konfigtól függően) nagyjából 100kg-mal könnyebb autó a motor és a váltó függvényében 160-170 közötti végsebességet tud majd.

A gyárilag megadott vegyes fogyasztás 5,9 / 6,9 / 7,8 / 5.5 (1.0 / 1.2 / 1.2AUT / dízel).






A beltérben minihez illő milliő fogad. A műszerfal természetesen kopogós műanyag - de én mondjuk sosem értettem igazán, ki az az aberrált, aki állandóan a műszerfalat kopogtatja ? :) Első nekifutásra egyébként szemnek kellemes, fantáziadús a kialakítása, külön szimpatikus a veteránrajongó lelkemnek a műszeregység - és amikor az egység szót használtam, azt hiszem, nem vicceltem.





Az egyetlen, kör alakú műszer tartalmaz mindent, korrekt, egyszerre retrós és konzervatív sebességmérővel, kontroll-lámpákkal, digitkijelzővel, utóbbiba költözött be az üzemanyagszint műszere... izé... piktogrammja... vagy ilyesmi :)




Persze stramm, fiatalos, modern, trendi, sportos, vagy legalábbis magát akként aposztrofáló autóba fordulatszámmérő is illik, de ezzel tönkreverték volna a dizájnt.
A "hoztam is ajándékot, meg nem is" elv alapján olyan megoldás született, amitől első pillantásra felcsendült a fülemben a Videoton hangfalakból recsegő "lájfizlájf"-ot elnyomó "redná-redná-redná". A lengyel piacról felvásárolt, enyhén méretpontos üvegszálas Polski Fiat 125P spoilerekkel vadított gömbegykettesek utólagosan felfúrt fordszámmérői villantak be - bennem abszolút pozitív benyomást keltett a bevállalós, játékos ötlet :)
A másik dolog a műszerfal tetején látható fedeles rekesz, amely szemüveg mellett a navigációt is elnyeli - már csak arra kell figyelni, hogy a tapadókorongos tartó ne maradjon az autóban, de még a nyoma se látszódjon a szélvédőn, mert lesz ám üvegcsere a jobb egyben...





A csomagtartó meglepően "nemkicsi". Szándékosan nem használom a "nagy" jelzőt, de azért a Swift méretét talán hozza. Főleg úgy, hogy (legalábbis a GS-ben) a csomagtér padlójában meglehetősen méretes rekesz található, amiben a mentőláda - izzókészlet - háromszög szentháromság mellett még egy Commodore C-64-est is csempészhetnénk komplett konfigurációban - ha nem késett volna ehhez cca 20 évet az autó :)

A rekesz kiemelhető, a pótkerék alatta rejtőzik. Persze nem teljes értékű, de legalább szükségkerékkel mankózhatunk el a gumisműhelyig, nem a defektjavítót kell beleimádkoznunk a felhasadt oldalú gumiba :)

Az ülőhelyekről valahogy elmaradtak a fotók - inkább csak elmesélem röviden, hogy nem kell szűkölködni. Persze a helyi hentescéh tagjai nem fognak az egyébként ötszemélyes autóval termelési értekezletre csapatépítő mítingre utazni, és könnyebben találnék kollégáim között öt olyat, aki nem fér be, mint aki igen - de ne felejtsük el, hogy az autó potenciális célközönségeként preferált kisgyermekes családok, vagy gyermektelen fiatal párok valszeg kényelmesen elférnek majd. 180 centis önmagam mögé beülve ha Paksig nem is, de otthonról munkahelyig simán elüldögélnék.

Nos, hirtelen ennyi, a maradék fotót pedig idedobálom befejezésképpen...







UPDATE:

Az 1.0 GC és GLX felszereltségben, az 1.2 GLX és GS felszereltséggel, a dízel pedig kizárólag GLX felszereltséggel lesz kapható. Az árak nagyjából az Ignis magasságában mozog majd, persze felszereltségtől és motortól függően.

A bejegyzés trackback címe:

https://prokee.blog.hu/api/trackback/id/tr90357062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiky944 2008.02.28. 07:16:00

vazze az ezres 6000kw-os :D

diablo96 2008.02.28. 08:14:35

Minden városi terepjáró mellé kellene egyet csomagolni!!!
A sok Q7,ML,X5,Cherokee,Tehén! tulaj
rájöhetne, h. milyen költség,energia,korom és helytakarékosan közlekedni a belvárosban.
-édes álom-

ommm 2008.02.28. 16:56:39

ja, hát az Agila.

Cartshee 2008.02.28. 17:56:18

HÁÁÁT,,, nem biztos hogy lecserélném az IGNIS-emet, egy ilyen splash-re....
Mit mondjak, én "suzukista" vagyok, de nem ájúltam el tőle.... INKÁBB EGY SWIFT... Kövezzetek meg de inkább...
Az se kombi,, de ez.........
BOCS...

Cartshee 2008.02.28. 18:06:40

Ja, és mi az hogy nincs MTA .... , hát ezért a pénzért már tehetnének bele olyat mint a swift-be, nem hiszem hogy ne lenne rá kereslet.... A csomagtartó meg szerintem annyira kicsi, hogy már fáj..... Egy arasszal megnyújthatták volna, nem ment volna csődbe a Suzuki cég , és még jobban is nézne ki a hátulja. A hátsó utas feje nem érne hozzá a hátsó szélvédőhöz... :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.28. 18:34:33

Nekem volt céges Wagonom, széles PIMP felnik voltak rajta. Ment mint a barom és sosem kíméltem. Iszonyat fapados szar autó volt, viszont városi közlekedésben és parkolásban utolérhetetlen volt. Az MTA váltót pedig ne tessék hiányolni én hajtottam MTA-s swiftet, furcsa volt, valahogy sosem akkor váltott mikor az ember számított rá. Viszont pöckölgetni élmény volt:)

ig 2008.02.28. 19:33:33

Valóban az az egy arasz hiánya csomitérhez. Innét kezdve sajna nem leszek Suzukis, Ignist én sem erre váltom,sajna.

mogyi74 2008.02.28. 21:26:56

Szerintem tök jó, és egyedi, ötletes.
Prokee nagyon jó, és információ dús voltál. Köszönöm!

Egy IGNISES 2008.02.29. 14:49:20

A szomszédom DAEWOO TICO-jának nagyobb a csomagtere, és ezt nem viccnek szántam.....

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.02.29. 17:50:24

Nem olyan kicsi ám, alatta figyel a méretes doboz. Persze, négytagú család ne ezzel menjen nyaralni az Adriára :)

Lendo 2008.02.29. 20:34:23

Egyszerűen nem értem, a Suzuki miért ilyen ronda autókat gyárt!! Amilyen szuperek a motorjaik, annyira szarok az autók. Kivétel persze a Grand Vitara. Mindig beharangozzák a hiper-szuper új modellt, aztán az ember elhányja magát. Mintha ez lenne a céljuk: csináljunk minél rondább kocsit. De persze a sort a wagoner vezeti...
Prokee: a blok viszonta frankó!!!

Mulderpapa 2008.02.29. 21:20:35

Rohadjak meg, de nekem bejön ez az autó.Csak kérdés mennyi lesz autómatában...

Suzukista 2008.03.01. 20:58:11

Kedves MULDERPAPA, az annyi lesz mintha aranyból lenne, nem lehet kifizetni.... Ignisből is a GS automata 3.8 millió.... irreálisan drága... amúgy én is az automatással "szemezek"!!!!

Suzukista 2008.03.08. 22:00:16

Ma voltam a nyílt napon, "testközelből" is megvizsgáltam a csodagépet...
MULDERPAPÁNAK üzenem, 1.2 GS MP3 légkondis automata váltós 3.406 000 forintocskába kerül.... Alapmodell, fapados : 1.0 GC 2.185 000 ft

D1ES3L 2008.03.16. 23:11:27

Sziasztok!

Nekem csak egy ilyen fordulatszám mérő kellene belőle, 1,3as Wagon R hez!

Ha valaki tud segíteni ezügyben az írjon egy emailt ha megkérhetem a címemre: kal1b3r@citromail.hu

Előre is köszönöm!

ignis 2008.04.15. 08:28:45

Hát én az ignisem fogom lecserélni erre a "kicsi városi csodára".Sztem városi autónak ideális,attól meg már frászt kapok,hogy megy 5 autó egymás után és mind ignis:(Amúgy egyébként imádtam sose hagyott cserben az 5 év alatt,és mikor 2 éve -20 fokok voltak napokig,bár a férjem sose állt be a garázsba elsőre indult.5 év után aksicsere,ennyit kellett rá költeni,és nem volt kímélve.Szal sokan leugatják,mert a suzuki ilyen szar olyan szar,én változatlan szeretem.És elnézést a daciásoktól de inkább 1000* suzuki mint azok a logan csodák.pffff.Nekem minden autó tetszik,legalábbis megtudom látni mindegyikbe a jór,de a logannal kitudnának kergetni a világból.

rics 2008.04.29. 17:36:18

Nekem tetszik a splash jó kis autó, nem kell le írni a suzukit, nem csak a swift kapható automata váltóval a splash is.Inkább a suzukiik járjanak az utakon mint ilyen bóvli autók!!

Balázs · http://www.gamereclaim.com 2008.08.13. 14:07:40

Szeritnem nagyon jó, újszerű a design, főleg a hátulja egészen futurisztikus! Nagyon tetszik. Ugassatok le, de a fordulatszámmérő így nem zavaró, hogy ennyire belóg a látótérbe? Vagy csak rosszul nézem a képeket. Amúgy ezt is nagyon szépnek tartom, dehát első a használhatóság :)

Gabi 2008.10.23. 14:28:13

Most vettem egy splasht, nagyon jó autó! Nem értem, akinek nem tetszik vegyen mást! Kevés fogyasztás, tágas belső, a csomagtér is megfelel.
Japán minőség!

cartshee 2010.01.07. 12:08:51

BÚÉK minden suzukistának !! Hát igen , hogy változik a világ,, most már tudjuk, amit egy éve még nem tudtunk !! : miszerint minden kocsi ilyesformán fog kinézni... Lásd : twingo,, ott a nissan note (bár az nagyobb 1 mérettel) ilyen egyenes seggű kocsikat terveznek.. Nem olyan rossz, ez van, ,, jó magas üléspozíció,, én is változtam, tiltakoztam az elején, de mostmár szinte még el is fogadnám.. Nem szégyen a változás beismerése... IGNISRŐL egy ilyenre váltani, nem lehet rossz. Egy automatás verzió ellen egy szavam se lenne...
.... meglátjuk.... csak ez a recesszió,, a nép nyomorítás ne lenne,,, másképp menne a "szekér"
süti beállítások módosítása