UPDATE: Bővebben gyulavitéztől itt.
Na eddig nagyjából semmit, most meg sokat. Úgyhogy tessék, egyelőre fotók, infók - próba (talán) később, még full friss az autó:
(Fontos megjegyzendő, hogy a képek abszolút előnytelen viszonyok között, részben nappal szemben készültek, telefonnal. Ezért aztán néhol elég furák, de mentségemre szóljon, nem készültem a fotózásra. Lehet kattintgatni, a képek többsége nagyobbra nyílik.)
Az autó elméletileg a Wagon-R+ utódja. Ez persze csak annyiban igaz, hogy azonos szegmensbe tartozó kisautóról van szó. Sehol a telefonfülke alak, nem annyira szembeszökő a magas építés sem. A forma kifejezetten modernnek mondható. Az, hogy szép-e, avagy sem, szubjektív megítélés kérdése. Gyors tetszik-nemtetszik körkérdéssel nagyjából 2:10 arányban alulmaradtam :)
A Splash alapvetően a Swift technikájára épül. Jól bevált moduláris elvek alapján a padlólemez azonos bázisú, így a tengelytáv alig két centiméterrel kisebb (2360mm), a nyomtáv azonos, a hosszkülönbség is néhán centiben mérhető csupán.
A magasság persze alaposan eltér, 90 milliméterrel "tornyosul" a Swiftek fölé. Ennek oka persze kézenfekvő. Nem sok értelme lett volna házon belüli konkurrenciát állítani, így a nyilvánvaló cél az lehetett, hogy egy kisebb beltérrel rendelkező, alacsonyabb motorizáltságú autó szülessen, nyilván alacsonyabb áron. Ehhez persze mesterségesen szűkíteni kellett a belsőn. Nem volt nehéz feladat, a határozott domborítás a hátsó lökösön, párosítva a markánsan előredőlő hátfallal tökéletesen alkalmas a helypazarlásra. Utoljára a Liana 5 ajtós verzióján láttam ennyire értelmetlennek tűnő, de szemet vonzó és egyedi megoldást.
Nem elírás, 5 ajtós. Suzukiék nem ismerik a kombi fogalmát, ezeket Lianánál és Balenonál egyszerűen ötajtósnak hívják.
Én mondjuk fordítva tenném, az ötajtósokat hívnám kombinak.
"Minden autó kombi, aminek hirtelen van vége" :)
Az autót négyféle motorral készítik, ami tulajdonképpen csak három:
K10B, 996 ccm, benzin, három henger, 48/6000 kW/min
K12B, 1242 ccm, benzin, négy henger, 63/5500 kW/min
Z13DT, 1248 ccm, dízel, négy henger, 55/4000 kW/min
D13A, 1248 ccm, dízel, négy henger, 55/4000 kW/min
Előbbi kettő új konstrukció, első pillantásra az eddigi, M13 motorok műszaki alapjain. A harmadik a (Fiattól és Opeltől is) már ismert Fiat-GM közös fejlesztésű dízel, utóbbi pedig a már Swiftekben is felbukkant, indiai gyártású motor. Ez alapvetően a Z13DT-re épülő, apróságokban módosított "erőmű".
A D13 dízel egyébként készül majd részecskeszűrővel is - persze kérdés, hogy a hazai piacon ebben vajon lát-e majd fantáziát a gyár.
A váltók terén nagy meglepetésre nem lehet számítani, az 1.2 motor rendelhető lesz négysebességes automatával, a többi csak manuális váltóval, persze a kisebbik benzines és az öngyulladósok más-más végáttétellel. A Swiftek MTA váltóját (~Easytronic, vagy ahogy tetszik - automatizált kéziváltó) nem éptik a Splashbe.
A Swiftnél (konfigtól függően) nagyjából 100kg-mal könnyebb autó a motor és a váltó függvényében 160-170 közötti végsebességet tud majd.
A gyárilag megadott vegyes fogyasztás 5,9 / 6,9 / 7,8 / 5.5 (1.0 / 1.2 / 1.2AUT / dízel).
A beltérben minihez illő milliő fogad. A műszerfal természetesen kopogós műanyag - de én mondjuk sosem értettem igazán, ki az az aberrált, aki állandóan a műszerfalat kopogtatja ? :) Első nekifutásra egyébként szemnek kellemes, fantáziadús a kialakítása, külön szimpatikus a veteránrajongó lelkemnek a műszeregység - és amikor az egység szót használtam, azt hiszem, nem vicceltem.
Az egyetlen, kör alakú műszer tartalmaz mindent, korrekt, egyszerre retrós és konzervatív sebességmérővel, kontroll-lámpákkal, digitkijelzővel, utóbbiba költözött be az üzemanyagszint műszere... izé... piktogrammja... vagy ilyesmi :)
Persze stramm, fiatalos, modern, trendi, sportos, vagy legalábbis magát akként aposztrofáló autóba fordulatszámmérő is illik, de ezzel tönkreverték volna a dizájnt.
A "hoztam is ajándékot, meg nem is" elv alapján olyan megoldás született, amitől első pillantásra felcsendült a fülemben a Videoton hangfalakból recsegő "lájfizlájf"-ot elnyomó "redná-redná-redná". A lengyel piacról felvásárolt, enyhén méretpontos üvegszálas Polski Fiat 125P spoilerekkel vadított gömbegykettesek utólagosan felfúrt fordszámmérői villantak be - bennem abszolút pozitív benyomást keltett a bevállalós, játékos ötlet :)
A másik dolog a műszerfal tetején látható fedeles rekesz, amely szemüveg mellett a navigációt is elnyeli - már csak arra kell figyelni, hogy a tapadókorongos tartó ne maradjon az autóban, de még a nyoma se látszódjon a szélvédőn, mert lesz ám üvegcsere a jobb egyben...
A csomagtartó meglepően "nemkicsi". Szándékosan nem használom a "nagy" jelzőt, de azért a Swift méretét talán hozza. Főleg úgy, hogy (legalábbis a GS-ben) a csomagtér padlójában meglehetősen méretes rekesz található, amiben a mentőláda - izzókészlet - háromszög szentháromság mellett még egy Commodore C-64-est is csempészhetnénk komplett konfigurációban - ha nem késett volna ehhez cca 20 évet az autó :)
A rekesz kiemelhető, a pótkerék alatta rejtőzik. Persze nem teljes értékű, de legalább szükségkerékkel mankózhatunk el a gumisműhelyig, nem a defektjavítót kell beleimádkoznunk a felhasadt oldalú gumiba :)
Az ülőhelyekről valahogy elmaradtak a fotók - inkább csak elmesélem röviden, hogy nem kell szűkölködni. Persze a helyi hentescéh tagjai nem fognak az egyébként ötszemélyes autóval
Nos, hirtelen ennyi, a maradék fotót pedig idedobálom befejezésképpen...
UPDATE:
Az 1.0 GC és GLX felszereltségben, az 1.2 GLX és GS felszereltséggel, a dízel pedig kizárólag GLX felszereltséggel lesz kapható. Az árak nagyjából az Ignis magasságában mozog majd, persze felszereltségtől és motortól függően.