- prokee -

50years (5) alsóörs (8) autó (137) autópálya (5) baleset (9) baromállat (8) blog (12) bmw (9) camptourist (5) csomagtértető (5) érdekes (62) f*szkivan (40) felújítás (8) fiat (5) film (5) forma1 (9) fotó (5) hellókarácsony (7) hülyeállat (71) iwiw (6) közlekedés (33) kultúra (6) lol (9) mozi (6) napi meló (6) ndk (10) nyaralás (5) olaszország (5) orosz (16) orr (24) parkoló (5) poén (30) prokee (44) reklám (5) retro (32) suzuki (10) swift (5) százhalombatta (8) találkozó (17) technika (63) tesco (5) totalcar (12) trabant (95) tuning (18) veterán (9) video (14) vw (7) wartburg (9) web (16) zene (11) zwickau (8) Címkefelhő

prokee 2008.07.18. 11:00

Narancssárgítás

Rendszeresen kapom az ívet, hogy régi Trabantosként rendszeresen idegen típussal járok találkozókra. Ez részben igaz is, bár azért évente legalább egyszer igyekszem odaillő autóval megjelenni.

Az ok egyébként igen prózai: lakótelepen nehéz autót építeni. Egy korrekt kertes ház beszerzéséig nagyon komoly projektbe nem is fogok bele - sokszor megszívtam már a távépítéssel. Hyperbosszantó "vendégségben" úgy autót javítani / szerelni, hogy mindig a legfontosabb alkatrész marad otthon...

Most viszont megelégeltem, és többé-kevésbé szalonképessé akartam varázsolni a Hybridet.

A flotta itt látható, a Corsa nem tartozik bele :) A Hybrid jobb szélen, még eche négyütem külsővel. A cél pedig a Swift mellett, valami hozzá hasonlót akartam kihozni a gépből.

Sok agyalás után Jocó kollégám mentett meg, felajánlotta a garázsát a színezés idejére. Gyors kalkulációval arra jutottam, hogy ha hétfő este szétszedem, péntek este már haza tudok menni vele összerakva.

Belefogtunk.

A technológia persze korántsem autós szakemberhez illő. Nem részletezném, maradjunk annyiban, hogy sürített levegő nem szerepelt a repertoárunkban. A megoldás azonos az Orr esetében használttal, aki kíváncsi, lapozzon vissza ! :)

A menetrend rögtön hétfő este felborult, de ez már nem szeghette kedvem, ha egyszer rászántam magam a műtétre. Annyi hátrányt szenvedett a projekt, hogy az utastérhez nem nyúltunk. Mindegy, egy alapos takarítás után simán használható a belső.

 Szóval szép fekete lett, meg narancssárga. Van még mit dolgozni rajta, a lámpatalpak és a fényszórókeretek csak tessék-lássék feketítést kaptak, hogy ne csöveskedjen az autó fehér cuccokkal. Az első lökös már megvan, de kis javítanivaló akad még rajta - utána színt kap, és felkerül. Hátsó még nincs megfelelő, de majd pótolom.

Hát, nem is lett rossz. Azt hiszem, úri autós társaságban azért már meg lehet vele jelenni - és a cél ez volt. Csak a Camptouristot kell mögécsattintani, és irány a Balaton :)

...és persze, ha már valahogy kinéz, nevet is kell neki adni. Hosszas erkélyencigarettázás után a HAMilTon nevet kapta. Jobb nem jutott eszünkbe, na ! :)

Jocónak pedig mégegyszer kösz.

A bejegyzés trackback címe:

https://prokee.blog.hu/api/trackback/id/tr33573315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xerxesz 2008.07.18. 11:29:27

Egyrész állati jól néz ki. Kell egy ilyen otthonra nekemis :)

Másrészt miben hybrid? Hogy úgy néz ki, mint egy négyütemű, közben meg kettő? Vagymás?

hozzánemértő 2008.07.18. 11:35:18

Valahogy túl modern ez a felni... Szerintem valami klasszikusabb jobban illene hozzá..
De amúgy grat, szép a narancssárga tónusa!

szabcsabeer 2008.07.18. 12:08:37

Nekem van egy hátsó lökösöm, tesója annak amit az ORR kapott.
Meg kell néznem élőben is, mert némelyik képen mintha piros lenne az a narancssárga. :)

szabcsabeer 2008.07.18. 12:13:32

A hybrid pedig az LPG.
Ott figyel a tartály a csomagtartóban, a feltöltő csatlakozás pedig jobb hátsó alsó sarkon.

ommm 2008.07.18. 12:18:57

nem kell erre lökős :)
Bengoro lett a gép nagyon.
Csinálok majd neked egy MadMax Junior matricát hátra

Rocko- 2008.07.18. 12:22:07

zsír lett, de
1) hogy lett belôle kettô?
2) hol a macis felni?

szabcsabest 2008.07.18. 12:37:30

Ha az ember nem jönne rá a csomagtartóban lévő bumszli tartályból arra, hogy LPG üzemű az autó, akkor a 12. (utolsó előtti) képen ott vigyorog a hátsó ablak bal alsó sarkában az LPG matrica. :)

rognork 2008.07.18. 12:39:45

hány lóerőt lehet kihúzni egy viertakt 1.1-ből értelemes keretek közt?

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.18. 13:22:34

xerxesz:

Ahogyan szabcsaberr mondja, benzin-gáz a gép.
Ráadásul, ha sikerül, etanolra is ráhangolom.

szabcsaberr:
Lököst köszi, de ha sikerül, íves lesz rajta. Ha mégsem, sikítok segítségért :)

Rocko:
Simán fénymásoltam, a macis felnire pedig, úgy döntöttem, nem vagyok méltó, már csak a hajszínem miatt sem :)

Foximaxi 2008.07.18. 13:25:35

Cirka mennyibe fájt ez az átöltöztetés? Anyós pajtás (4T) Trabcsekját kéne kicsit kipofozni. :)
Persz azt előbb üzembiztossá kell tenni.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.18. 13:30:43

rognork:
Őszintén, fogalmam sincs számszerűleg - de állítólag meglepően sokat.
Persze, kérdés, hol a határ. Az 1.3 motor egy az egyben belültethető az 1.1 blokkba, és azt lehet kezdeni húzni - vidm értékek jönnek ki.

Foximaxi:
A felnin kívül nagyjából 10.000 forint, de ebben már benne van egy csomó fel nem használt takarófólia, meg tisztítószer is. Igaz, volt hozzá kétütemű lámpám, géptetőm, maszkom, tehát az nem volt költség.

xerxesz 2008.07.18. 13:52:24

Bazze, egy órát nézegettem a képeket, de az LPG betöltő nem szúrta ki :)

Energie Quality · http://katozo.blog.hu 2008.07.18. 14:45:08

Nem szédülsz benne? :D Szerintem kicsit rakd lejjebb ehhez a felnihez.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.18. 14:54:59

EQ:
Valóban magas, de feltankolt gáz- és benzintankkal lejjeb ül. Ráadásul úgy kellett kalkulálni, hogy megrakott csomagtartóval és felcsattintott Camptouristtal se essen a földre :)

Egyébként szerintem jól néz ki előrebólintó kasztnival...

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.07.18. 16:03:40

Te, te, te.....!! Nem is tudom mit mondjak. Már dicsértek eleget, úgyhogy elfér egy kis finom kritika is. A kezed tört volna le, amikor a teddy-hengert megfogtad! Mert még ha matt fekete lett volna a cél... Egy olcsó kompresszorral, meg filléres szórópisztollyal is nagyságrendekkel szebb felületet lehet csinálni. Ha nincs, szóljál, adok! Az a baj, hogy hengerrel olyan vastagon viszed fel a festéket, hogy azt visszacsiszolni egy esetleges rendes fényezésnél igazi hiperszopás. Mondjuk messziről jól néz ki. Hunyorítva...
Na jó, nem akarlak én bántani, csak tényleg nem sokkal nagyobb munkával, energia és pénzbefektetéssel szebb felületet lehet elérni -még ha az udvaron fényezed a gépet és aztán vizes-csiszolsz meg polírozol is. Különben is, a munkahelyed igazán megszponzorálhatna téged egy kamrahasználattal...

kis fehersas 2008.07.18. 16:19:29

Nagyon jól néz ki, gratulálok hozzá, s ha kell valami segitség akkor csak szóljál.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.18. 18:18:02

streetsta:
Az a szitu, hogy a kétütemet (lásd első fotó) fényezővel csináltattam meg anno. Jó drága is volt, de ultrabüszke voltam rá, mert nagyon szép lett.

Aztán két hét múlva meghúzták.

Aztán újabb két hét múlva megint.

Aztán még négyszer.

Akkor megfogadtam, hogy nem fújok/fújatok többé autót :)

kis fehérsas:
Köszönöm, lehet, hogy élek vele :)

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.07.18. 19:23:05

Jaj, értem én, frissen fényezett autóval mindig ott a para, hogy mi van ha.... Mindenesetre ha saját magad fújod, alig több munka (mert ugye előkészíteni a hengerezésnél is kell, csak a maszkolás plusz meló), és akárhogy is sikerül szebb lesz mint teddy segítségével (na jó, egy kicsit nem árt figyelni).
Persze a lényeg, hogy neked megfeleljen, az ilyen pötsök, mint én meg jártassák csak a szájukat:))
Persze el tudom azt is képzelni, hohgy az ember jó minőségű festéket hord fel a hengerel, és száradás után nedves csiszolás meg polírozás segítségével egész szép felületet lehet elérni.

Stanci 2008.07.18. 20:51:27

kúl verda!
azon filózok, vajh' ha a narancssárgát a hátsó csomi aljának a vonalában hozod végig, akkor hogy nézne ki.
egy fotósoppot megérne a dolog...
amúgy klafa

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.18. 20:53:48

Nem, nem, amikor a kétütem készült, rajzoltam egy ilyen verziót, de TÚL oldschool lett - már ha létezik ilyen egy Trabant esetében :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.18. 20:54:20

streetsta:
Hátöööö... Korántsem volt jó minőségű a festék :D

Stanci 2008.07.18. 21:20:27

A kétütemnek jól is áll (és egyébként inkább az "oldschool"-os így :) ) a hibridnél viszon lehet, hogy a felni az ami miatt van egy afféle "hmmm" érzésem, hogy egy picit kevesebb feketét neki :))
Egyébként meg a tiéd...minek ugatok bele... :)))

vnweb 2008.07.18. 21:58:38

ha prokee! nagyon jó lett ez a festés!!! ami igazán érdekel az h ilyenkor nem kell átvizsgáztatni vagy valami hasonló dolog mert gondolom a forgalmiban fehér szerepel és most fekete/narancssárga lett. amúgy nemrég olvasom a blogod és nagyon pöpec a cuccc :D

Gabesz 2008.07.19. 08:41:08

Ezen a teddy hengeren beszartam!
Ahoz képest egész jó. Ráadásul nem lett minden összeködölve narancs meg fekete festékkel.
Egyszer mi is "fényeztünk" igy autót, még hengerünk sem volt, csak ecset, meg két kiló trinát magasfényű! Éjszakások voltunk, a kollegám monta, hogy másnap megy vizsgára az exmentő Nysája.
Reggelre meg is száradt, igaz a teteje kopott maradt, mert azt nem értük el.

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.07.19. 12:31:40

No, az ecsettel festésnél még a teddy-henger is nagyságrendekkel szebb felületet ad (egyenletesebben oszlik el a festék, meg valamivel vékonyabb is).
süti beállítások módosítása