- prokee -

50years (5) alsóörs (8) autó (137) autópálya (5) baleset (9) baromállat (8) blog (12) bmw (9) camptourist (5) csomagtértető (5) érdekes (62) f*szkivan (40) felújítás (8) fiat (5) film (5) forma1 (9) fotó (5) hellókarácsony (7) hülyeállat (71) iwiw (6) közlekedés (33) kultúra (6) lol (9) mozi (6) napi meló (6) ndk (10) nyaralás (5) olaszország (5) orosz (16) orr (24) parkoló (5) poén (30) prokee (44) reklám (5) retro (32) suzuki (10) swift (5) százhalombatta (8) találkozó (17) technika (63) tesco (5) totalcar (12) trabant (95) tuning (18) veterán (9) video (14) vw (7) wartburg (9) web (16) zene (11) zwickau (8) Címkefelhő

prokee 2008.07.14. 18:05

Haladék a kétüteműeknek 2020-ig

Nakéremszépen.

Ezt is megértük. Hosszas szívás, várakozás után végre megjelent az a rendeletmódosítás, amely szerint a kétütemű autók környezetvédelmi felülvizsgálatára vonatkozó szigorított határértékei 2020. december 31-ig megfelelnek a gyártó által  megadott határértékeknek.

Akkor most nem kell katalizátor ?

Nem, sőt, eddig sem kellett. Senki sem írta elő, hogy ezekre az autókra katalizátort kell szerelni. Viszont előírtak egy olyan határértéket, amelyet egy ilyen motor katalizátor nélkül gyakorlatilag nem tud huzamosabb ideig teljesíteni. Tehát három megoldás volt:

1. katalizátor felszerelése - nincs, drága, plusz nem biztos, hogy ezzel tudja az értékeket a második zöldkártya-mérésen is.

2. valamely más módon teljesíteni az értéket - ez alkalmilag megoldható, de csak a mérés idejére. Ez persze elég a zöldkártyához, de nem kellemes tudat úgy autózni, hogy törvényszegő, csaló, hitszegő vagy.

3. autót kivonni a forgalomból - ja, persze, akinek így negyven év után is Trabantja van, az vagy imádja, vagy erre telik. Egyik esetben sem megoldás, hogy elvesszük, és kész.

Magyarországon jelentős számban használnak Trabant Hycomatot a (valódi) mozgássérültek. Az ő szemükben a Trabant sokszor az egyetlen helyváltoztató eszköz. Az eredeti rendelet ugyan hagy egy kibúvót számukra, hiszen a mozgássérültek autóira határozatlan ideig kitolta a szigorítást - ám erről gyakorlatilag senki sem tud. Még a zöldkártyások sem...

...ésakkormost ?

Az van, hogy tavaly december 31-ig volt haladék azok számára, akik régi tulajdonosként (2004 közepe előtt bejegyzett tulajdonos vagy üzembentartó) még megtartották Trabantjukat. Mivel az egész rendelet értelmetlen és betarthatatlan, a Közlekedési (és mittoménmilyen) Minisztérium januárra ígérte a határidő kitolását.

No, ez nem történt meg egészen idáig. Nyilván enne örömére az elmúlt fél évben egy rakás Trabantot bezúztak, kivontak a forgalomból, és igen elenyésző az igazán kitartó gazdák száma.

Most megjelent a Magyar Közönyben (itt letölthető, 29. oldal), miszerint a határértéket 2020-ig kitolták.

Örülök, na. Azért megjegyzem, aki holnap zöldkártyázni indul, vigye magával a közlöny ide vonatkozó részét, mert a zöldkártyások zöme nem olvassa azt :/

A rendelet pontos szövege:

(kattints, nyílik!)

Persze az élet nem habostorta...

Csendben jegyzem meg, hogy azért ezután sem lesz fenékig tejfel a Trabantosok élete. Alig találni már olyan zöldkártyást, aki vállal kétütemű autót. Szinte elérhetetlen bármilyen fontos alkatrész, tehát lassan nem lehet vizsgaképes állapotba hozni egy ilyen autót. A bontók már kompletten dobják ki az autókat, nem tesznek el üveget, ülést, kormánykereket. A motorokat-váltókat kiszedik, ha aznap nem jön rá vevő, már megy is a színesfém-gyűjtőknek. Sok helyen kalapáccsal törik össze a blokkot, mert egyszerűbb így szelektálni, mintha szétszednék...

Szóval, autóbuzik, addig mutogassatok Trabantot a gyereknek, amíg megtehetitek :)

Csendben jegyzem meg, ha jól értelmezem, ez a módosítás nem csupán a 2004 utáni tulajdonosokra vonatkozik, hanem a friss vásárlókra is. Persze ehhez össze kellene szedni a rendelet összes módosítását, és egyben értelmezni, de nagy valószínűséggel erről van szó.

A bejegyzés trackback címe:

https://prokee.blog.hu/api/trackback/id/tr40567950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.14. 18:25:05

A motorokkal mi volt a helyzet? Mert ugye a Pannónia-Jawa-MZ motorok kaptak zöldkártyát eddig is, ha jól tudom.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.14. 18:31:18

Miért, motorra van zöldkkártya ? Szerintem nincs.

zhhhhhhhhhh 2008.07.14. 20:12:01

komolyan mondom csoda történt :)

vagyis 12 év legközelebb 24-re hosszabítsatok :P

Vargnatt 2008.07.14. 20:53:24

ÁÁÁÁÁ, végre!!! :-))))

Megtörtént a csoda! Egyszerűen szavakkal nem tudom kifejezni az örömöm! Pontosan holnap megyek zöldkari+műszaki kombóra, csak sajna nincs nyomtatóm, hogy vigyem a közlönyt. Nem baj, kiraktam pendrive-ra, hátha az is ér valamit.

Akkor már valahogy csak kibírom 2014-ig, akkor meg ha addig élek is, veteránvizsgát tesz a Kicsim, onnantól meg már felejtős, hogy mit mondanak a nagyokosok odafenn.

Mondjuk alkatrészt tényleg nem könnyű szerezni, a környékünkön már egyik bontós se vesz be zweitaktot.

Viszont Egerben van egy bontós, ahol még árulnak használt alkatrészeket, meg vannak specifikus weboldalak, ahol direkt 2T-cuccokat forgalmaznak, mégha kicsit drágán is.

Én az utolsó csepp véremig kitartok a Trabócám mellett, nem adom fel!

Köszönet - prokee - sorstársnak a jó hírért, és a TWK-nak a kitartó küzdelemért! Najó, és a minisztériumnak is!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.14. 21:08:40

Úgy nézek én ki, prokee, mint aki papíros motort vásárol?:)

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.07.14. 21:30:56

1:100-as keverék minőségi szintetikus olajból,szegény keverék,katalizátor.Csalni sem kell a zöldkártyával.

Sam8888 2008.07.14. 21:37:56

Mostakkot a katalizátor nélkülieket is átlehet íratni? :o Mert akkor mindjárt beindul a Trabant-projekt. :)

pszihó 2008.07.14. 22:42:04

szsrobert !

1:100 -as keverékkel a modern triálmotorok is két hónap alatt kikészülnek.
Triálozunk-tudjuk,a vb menők megtehetik,mi 50-essel járunk a legdrágább olajjal!

Egy trabant mennyit bírna 100-assal?

pszihó 2008.07.14. 23:00:03

Amúgy a minőségi olaj,még 100-as keverékkel is 60 forintot dob a 310 ft-os benzinárra.

Nem véletlen hogy a kétütemű motorokat igyekeznek elfelejteni a gyártók.

Még egy high-tech injektoros-katalizátoros kétütemű robogó sem tud a négyüteművel versenyezni,hogy gondolhatod hogy egy 70 éves forgótárcsás szörnyeteg zöldé tehető?

Eltűnik a trabi,és ez igy van jól.

Vargnatt 2008.07.14. 23:54:26

Szerintem meg az a szörnyeteg, akiben felnőtt ember létére annyi empátia sincs, hogy nem írogat ilyeneket egy Trabi-rajongók által az átlagnál sűrűbben látogatott blogra (ugyanis k*rvára szarul esik).

Főleg nem olyankor, mikor végre egy kicsit örülhetnénk a jó hírnek, de ehelyett az örökös rosszindulatú és magát felsőbbrendűnek gondoló zöldkárogást kell még itt is hallgatnom.

Kismillió más, sokkal nagyobb horderejű dolog miatt fogunk kipusztulni erről a csodálatos, de kegyetlenül kizsákmányolt bolygóról, nem ezért a pár szegény kisautó miatt, de ezt egyesek képtelenek felfogni, és úgy beszélnek erről, mintha a 2T eltűnésével megoldódna az egész globális probléma.

Vágási Matyi 2008.07.15. 03:23:20

Szépen a képen a trabi! Egyszer lesz :)

lowtyo 2008.07.15. 08:39:13

Hú, akkor rohanok és megveszem ezt.
www.hasznaltauto.hu/2175889_trabant_601_1989
me, hülye azé nem vagyok

ZsZ 2008.07.15. 10:20:33

mikor jött ki utoljára 2ütemű? 89? akkor amelyik 2020-ig megmarad az mehet OT-zni... sztem ez volt a cél. És akkor már tényleg csak az lesz forgalomban, amelyik "megérdemli" mert szerették

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.15. 10:23:27

90 legvégén még tutira volt átadás.
A mendemondák szerint még 1991-ben is, bár élőben még nem láttam ilyen autót.
Azt viszont tudom, hogy a Csepeli Szabadkikötő mellett, a Merkúr tárolótelepén még 1992-93 körül is álltak kétütemű kombik és négyüteműek - igaz, ezeket valszeg már nem adták át. Részben, mert a dollár alapú elszámolás miatt annyira megugrott az áruk, hogy a kutya sem akarta megvenni, részben pedig azért, mert iszonyatosan szétlopták őket addigra.

Rocko- 2008.07.15. 13:57:24

"Magyarországon jelentős számban használnak Trabant Hycomatot a (valódi) mozgássérültek."

képzelem, h a nagy bálnák után a a Trabisok lesznek a legnagyobb rokikártyafelvásárló csoport. :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.15. 13:59:14

Éreztem, hogy beszól valami Napirokkanton edződött kolléga, ezért került bele a (valódi) szó :)

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.07.15. 14:09:17

Namost szerintem az is szellemileg visszamaradott, aki a Trabik-Wareszok szándékos pusztítására gyúr, és még örül is neki. Olyan elenyésző számban vannak már, annyira réteg autó, hogy szerintem százalékosan sem lehetne kimutatni az általuk elkövetett légszennyezést. Aki szerint a kétütemeseket el kell törölni a föld színéről, esetleg gondolkodjon el, amikor legközelebb egy keményebbet gyorsító PDTDXDVDi egy kiadós korompamaccsal teríti be.
Meg aztán a döglött oroszlánt rugdosni sem kimondottan szép dolog...

Vágási Matyi 2008.07.15. 18:59:52

streetsta: teljes mértékben egyetértek.

pszihó 2008.07.15. 20:12:05

Vargnatt!

Könnybe lábadt a szemem!

Én csak reagáltam egy olyan hsz-re,ami hülyeség,mert a trabi nem tehető zöldéNem kell egyből zöldfasisztának bélyegezni,meg globális környezetvédelemről elmélkedni.

Veteránként mehet a trabi,mint ahogy az én 50 éves kétütemű motorjaim is.-ez is jól van így,és az is hogy az összes többi eltűnik.

Ennyi!

AP 2008.07.15. 20:19:50

jó is a sok mobil tüdőrákgyár :)
remélem velünk maradnak 2072-ig :)

Vargnatt 2008.07.15. 20:54:45

Pszihó, bocsi, tényleg kicsit túlreagáltam a dolgot. Tudom én, hogy az a világ rendje, hogy ami régi, és elavult, az előbb-utóbb eltűnik, csak egyszerűen nem tudom elfogadni, és ezért nem szeretem leírva sem látni. A hiba az én készülékemben van, ne haragudj.

Igazából a szörnyeteg kifejezést éreztem csak bántónak, azért fakadtam ki annyira. A hűséges társat jobban szeretem ;)

Viszont ma nagyon örülök, mert gond nélkül sikerült a zöldkártya és a műszaki is, úgyhogy a Kicsim tovább gördül a történelemben :)

Rocko- 2008.07.15. 22:17:33

egyébként érdekes, h a kétüteműeket basztatják, a korszerű BKV buszokkal meg sosincs baj. :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.15. 22:24:05

Rocko:
Ki van ez mutatódva statisztikai módilag :)
A BKV-busz sok embert szállít, tehát per utas sokkal kevesebb rákos kisgyereket termel.
Igaz, a kétüteműek meg gyakorlatilag nem közlekednek. Egyszer valami okos a honi keverék-olaj eladásból kiszámolta, hogy a teljes Trabant-Wartburg állomány éves futásteljesítménye olyan 1000-1500 km/év.

Egy apró hibát vétett persze, azt elfelejtette bekalkulálni, hogy ilyen olajat használnak a robogókba, fűnyírókba, jetskibe, stb... Pedig így már kissé árnyaltabb lenne a kép.

Darabra, bizony, kevesebb rákos kisgyermeket állít elő a kétütemű autóállomány, mint akár csak a városi tömegközlekedési járművek...

(Tudom, borzalmasan demagóg voltam, csak a nagyságrendeket akartam érzékeltetni...)

pszihó 2008.07.16. 15:36:10

Hamár füst,eszembe jutott mikor 1986-ban lipcsében jártam,ott wartburg-trabant-barkas alkotta a gépjárműpark 95%-át.-na az tényleg büdös volt,szabályszerűen rosszul voltam.

Olyat már csak egy-egy szocimotoros bulin lehet érezni,
vagy egy-egy osztrák alagut dízelfüsttel kb.az hasonló élmény.

/A dízelt is muszály szidnom mert itt elvágják a torkom!:)-remélem így már elcsúszik a hsz!/

Rocko- 2008.07.16. 19:22:55

prokee: nem demagógia, csupán józan tisztánlátás. :)

"A BKV-busz sok embert szállít, tehát per utas sokkal kevesebb rákos kisgyereket termel."
mer hát ugye vagy kis vagy nagy pofon, véletlenül se olyan opció, h nincs pofon. :D

marcsu 2008.07.16. 21:14:28

prokee!
A Trabant-Wartburg klub honlapján a klubelnök fórumában tiberius /szerkesztő/"" jogban jártas nagymester"" azt írja a klubelnök fórumán, hogy a Te blogod a köz(l)öny letöltése.De honnan is érdemes? ""/Tájékoztatjuk Önöket,hogy a Magyar Köztársaság hivatalos lapjának hiteles,elektronikus változata a2008.évi XXV.törvény értelmében-amely az elektronikus információ szabadságáról szóló 2005.évi XC. törvény módosításáról rendelkezik-2008.julius 1-jétől a www.magyarország.hu kormányzati portálon érhető el./""
És mit is? Hát a 7/2002.(VI.29)GKM-BM-KvVM rendeletét . Ennek a 14.paragrafusában ugyanis nyolc bekezdés szerepel,és kilencedik bekezdésként lép életbe a most életbeképő rendelet. Aztán vidd oda Muczán Gábor klubelnök úrnak, hogy olvassa el ő is, ha az abban leírtakat agyilag nem tudja fefogni segíts neki. Ugyanis az általa a sajtóban,médiákban hangoztatott nyilatkozata, mely szerint: "Ez a kedvezmény csak azokra vonatkozik, akiknek már 2004.júliusa előtt volt ilyen jármű-figyelmeztetett az elnök". Ez az érvényben lévő rendelet SEHOL NEM ÍRJA LE!!!!!! Ha pedig nem, márpedig nincs!!!!-leírva tehát érvelni sincs mivel,milyen alapon vezeti ,tájékoztatja félre nagy nyilvánosság előtt a kétütemű autók tulajdonosait.A saját fórumában pedig nyugalomra inti a klubtagokat, álszenteskedik,mert ő a bölcs,a megfontolt,és elmarasztalja a médiát, sajtót,hogy rémhíreket terjesztenek .
Kell e ennél nagyobb rémhír?

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.16. 22:12:32

marcsu:
1. Ha személyeskedsz, azt ne itt, és ne ott tedd, mert nem keltesz vele túl nag szimpátiát.
2. A pontos jogértelmezésben Gábor és én jelen pillanatban nem értünk egyet, de egyikünk sem jogász.
3. A rendelet többször módosításra került, így nem olyan egyszerű korrektül és szöveghűen összelegózni. Értelmezni meg pláne nem. Te nem ebbben az országban, a kiskapuk hazájában élsz ?
4. Tök mindegy, te hogy gondolod. Sőt, az is, hogy én, vagy MG hogy gondolja. Nem számít az egészséges jogérzék. Ez egy külön szakma, pont olyan kontár vagy hozzá te is, mint én (gondolom). A világ nem úgy működik, hogy a zöldkártyással leülsz egy sör mellé, és meggyőzitek egymást.
5. Jön majd nálunk avatottabb, mondjuk Tiberius - akinek nagybetűvel írják a nevét - és összerakja a képet. Addig felesleges szócséplés, sőt, okoskodás az egész.

geko 2008.11.11. 12:47:18

Kedves Trabantosok! Sajnálattal kell közölnöm, h én még nem tartozom közétek,de szándékomban áll. Ha tudna valaki segíteni, h milyet vegyek, vagy milyet ne, akkor azt megköszönöm. Jelen pillanatban azt sem tudom, h mik az előírások, mindenesetre az feltűnt, h nagyon sok papír nélküli trabi van eladó. Miért van ez? tényleg ilyen bonyolult trabit üzemben tartani? Nekem a legújabb kellene, ami meg a legkésőbb lesz veterán.Azt sem tudom, h hány évestől számít annak. Na jó...ezeknek utána tudok járni, de tud valaki tanácsokkal ellátni? Előre is köszi!

vakandok 2016.09.14. 13:33:29

@Vargnatt: abszolút igazad van! A föld még nem hordott a hátán a zöld lobbinál zsarnokabb és álszentebb bandát.
süti beállítások módosítása