- prokee -

50years (5) alsóörs (8) autó (137) autópálya (5) baleset (9) baromállat (8) blog (12) bmw (9) camptourist (5) csomagtértető (5) érdekes (62) f*szkivan (40) felújítás (8) fiat (5) film (5) forma1 (9) fotó (5) hellókarácsony (7) hülyeállat (71) iwiw (6) közlekedés (33) kultúra (6) lol (9) mozi (6) napi meló (6) ndk (10) nyaralás (5) olaszország (5) orosz (16) orr (24) parkoló (5) poén (30) prokee (44) reklám (5) retro (32) suzuki (10) swift (5) százhalombatta (8) találkozó (17) technika (63) tesco (5) totalcar (12) trabant (95) tuning (18) veterán (9) video (14) vw (7) wartburg (9) web (16) zene (11) zwickau (8) Címkefelhő

prokee 2008.04.21. 18:48

Swift, E85 etanol, 3. rész

Csak gyorsan néhány további részlet:

- 300 km felett van az etanolos futás
- hidegindítás szinte változatlan a benzines módhoz képest, persze most segít az időjárás is
- torpanás szinte teljesen eltűnt, nagyon hirtelen padlógáznál, illetve közvetlen indulás után maradt meg
- reggeli indítás után érdemes egy percet járatni (öv becsatol, előlap feltesz, villany fel), utána semmi gond
- erősen gondolkodom, hogy még a héten cserélek üzemanyagszűrőt, nehogy az eddig lerakódott, de az alkohol által feloldott szennyeződések bekerüljenek a motorba
- negatív tapasztalat egyelőre nincs, hacsak a hidegindításnál érezhető pálinkafőző-illat nem tekinthető annak

Folytatás:
A teli tank kiautózása után benzin kerül a gépbe, megnézzük, mit mutat a menetteljesítmény és a fogyasztás.

Címkék:e85 13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prokee.blog.hu/api/trackback/id/tr70435812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apamacko 2008.04.21. 21:31:46

Nos Székesfehérváron egy kúton van E85 ott is 249 Ft-ért ! Amikor 300 felett volt a benzin ahhoz képest jó volt de most nem csökkentették !

Most nyomtam a Golf III. 1.4 CL-be 50%-ban mentem bk. 150 km-et eddig semmi észrevehető, A hatótávot nézem majd. Teli tank benzinnel átlagos stílusban kb. 650 km szokott lenni 6,5 liter/100km-re.

A párom használ egy 1.0 Wagon-t hát az benzinnel is lusta nem tudom ha ott változtatás nélkül 50%-ban belenyomom az etanolt mit szól a gép?

A kétütemműben felhasználás érdekes :-) bár ha igaz karburátorosnál csak fúvókacsere kell. Bár hogy a keverékesnél milyen olajjal lehet vegyíteni az már jobb kérdés? Egyébként Trabi-ba szintetikus olajat használsz ?
A kíváncsiság onnan hogy a Jawa 350-esemnél elgondolkodtam én is mit szólna az etanolhoz ? Ott sokmindent nem marhat szét :-) Tank-benzincső-karburátor-motor oszt ennyi az útja :-)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.04.21. 21:34:43

etanol.blog.hu -t olvasgasd, Simson és MZ tapasztalat már van.

Én alapvetően ásványi olajat használok 2T-be, kivéve az Orrot, ott azért van egy kis igénybevétel.

rognork 2008.04.22. 10:00:27

én felesbe nyomtam bele, 1,3 8V-be. sztem jobb a kompressziótűrése, mert a szelepcsörgés elmúlt. torpanást nem érzek rajta, eddig volt valamennyi 1-esből. úgy tűnik ez lett a legolcsóbb gyújtásállítás, mivel a pesterzsébeti tesco kútn potom 215 ft literje. prokee csinálhatsz állandó rovatot, oszt jól megmondjuk a tapasztalatokat.

ommm 2008.04.22. 12:25:25

a szűrőcsere NAGYON okos. én azzal kezdeném. nem kell a gépnek az a szmötyi

SsPL71 (törölt) 2008.04.25. 12:30:21

A szűrő az mint a nevében is benne van szűr, nem megy át rajta szmötyi.
Nem de?

feketenap 2008.05.28. 13:39:29

prokee: aggódom a fém tank korróziója miatt. Egy üa. szűrőcsere a Lianába 40e Ft. Nem próbáltál valami passziválló/korróziógátló anyagot beletölteni kis mennyiségben? Pl: RO55, Nickro.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.05.28. 13:43:23

"Egy üa. szűrőcsere a Lianába 40e Ft."

??????????

Tessék ????

feketenap 2008.05.28. 14:26:06

Szűrő bele van építve a tankba; csak gyári van, azért is előleget kérnek. Persze tisztítani is lehet (gondolom) de kibányászni onnan hát elég macera.
Szal, jó lenne, ha nem kezdene hámlani a tankom.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.05.28. 15:02:41

Lianában nincs klasszikus, cserélendő üzemanyagszűrő.

Van egy valami (előszűrő) a tankban, de:
- gyáriban nincs, csak AC-val együtt
- utángyártottban viszont van, és olcsó (2-3000)

Hozd ide, 40.000-ért fel is tankoljuk a csere mellé.

Aki ezt mondta, az vagy nem tudja, miről van szó, vagy le akart húzni.

feketenap 2008.05.28. 19:25:47

Köszi az infót, Lianát még tényleg nem érte szerszám, nem is nagyon ismerem.
Tudsz nekem küldeni képet az ugy. szűrőről esetleg?

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.05.28. 21:15:15

Nem tudok képet mutatni, csak valami hasonlóról:

aruhaz.vtx.hu/arukep/aru531.jpg

Ilyesmi van benne. Még fotózni sem tudom, mert egészen egyszerűen nincs ilyenünk, talán még nem is volt.
Nagyon riktán kell ezt az előszűrőt cserélni, Suzukinál leginkább Vitarákon fordult elő, ill. új Swifteken, de ott komplett AC-kampány volt gariban.

Egyébként, ha valamiért AC-t kell cserélni, akkor szinte kötelező új előszűrőt feltenni.

buko1 2009.02.23. 15:27:55

Üd Mindenki! Szintén Suzuki 1000,de ez sem Gsxr :-) Ráadásul automata.....De ennek ellenére kellemesen csalódtam,amikor még benzin üzemben gyorsításra került a sor.
Aztán jött a szélütésem és kb. 5-7 lit 95-re tankoltam 20 lit e85-t.Ez 1 hete volt.A kúttól kb. 1 km-re kissé rángatott,majd asszem le is állt.Döcögés a műhelyig(szerelő vagyok),majd kínomban jó nagy előgyújtás állítás következett..Előtte az én műszerem szerint 8-10 fok volt,de sacc 20 körül ment tűrhetően a 'keverékkel".Mindezek előtt bátran mentem ki szinte forgalmi helyzetben,amire a kis fürge képes volt.Ez már a múlté.Érdekes módon 1x torpanás nélküli kigyorsítás majd kis fék után újabb gáznál jött a régi karburátorosoktól megszokott 'hidegüzemi" rángatás esete. De még ha kompromisszumokkal is,de autózható volt.
Tank kiürül,Tomika tankol első kattig 30 lit.e85és láss 'Skodát",de azt is csak hátulról, ismét alig vánszorogtam haza.Na ekkor lázasan elkezdtem írogatni a google-ba és a legkobban Prokee útmutatása tetszett.A nyomásnövelő alátét alatta van,de még nyomást nem mértem,viszont nagyságrendekkel jobb az autó.Van itthon egy másik komplett központi fejem,most gyártom az állítható benzinnyomás-szabályzót.Mennyi a max.,amennyire szerintetek fel merjem srófolni a rendszernyomást????Most jön a fogyasztásmérés aztán jövök vissza referálni,h mi történt.amúgy kösz mindenkinek az infokat. Üdv
Buko

csarlee 2009.06.23. 15:30:16

@prokee:
Helló!

Erre a dologra én is kiváncsi lennék, igaz nekem Swift II van (2005). Úgy tudom, hogy előszűrő van a tankban illetve az AC-vel egybeépítve. Én is egy ideje E85 és 95 fele-fele keverékével járok és tapasztalom a gázelvétel utáni enyhe dadogást. Szerintem szmötyi a szűrőben de nem tudom hogyan lehetne cserélni a szűrőt.
süti beállítások módosítása