- prokee -

50years (5) alsóörs (8) autó (137) autópálya (5) baleset (9) baromállat (8) blog (12) bmw (9) camptourist (5) csomagtértető (5) érdekes (62) f*szkivan (40) felújítás (8) fiat (5) film (5) forma1 (9) fotó (5) hellókarácsony (7) hülyeállat (71) iwiw (6) közlekedés (33) kultúra (6) lol (9) mozi (6) napi meló (6) ndk (10) nyaralás (5) olaszország (5) orosz (16) orr (24) parkoló (5) poén (30) prokee (44) reklám (5) retro (32) suzuki (10) swift (5) százhalombatta (8) találkozó (17) technika (63) tesco (5) totalcar (12) trabant (95) tuning (18) veterán (9) video (14) vw (7) wartburg (9) web (16) zene (11) zwickau (8) Címkefelhő

prokee 2006.06.04. 09:51

Készül az orr...

(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2007. 08. 30-án átmásolva a blog.hu-ra)

A hétvége projektje a tavalyi Nyári Találkozóról ismert Orr felélesztése volt. Aki találkozott vele, ismeri, és valszeg sokáig nem felejti. Aki nem látta, íme egy kép, hogy is festett tavaly:


Eredetileg a találkozó után donorként szolgált volna egy motorbeépítéshez, de végül megmenekült a vagdosástól, hogy idén is látványosságként szolgáljon. Igaz, enyhén kibelezett állapotban, de nagyjából egyben töltötte a telet.

A projekt eredetileg arról szólt, hogy Muczán Gábor pénteken elszállítja Érdről a gépet, én pedig szombat reggel nála kezdek, és összerakjuk.
Ehhez képest büdös nagy eső volt, és szinte járhatatlanná ázott az orr akkori tartózkodási helye körüli "úthálózat", ráadásul nekem hirtelen dolgoznom kellett szombaton.
Ezzel nagyjából lemondtam arról, hogy szombaton "orrozzunk", de hirtelen megoldás született: Patrol GR + óriási csónakszállító utánfutó, ezzel a kombinációval jelentünk meg szombat délután 2 körül Érden Lacával (a fotókat ő készítette, http://cix.688.uw.hu


Hát, elég viccesen nézett ki a gépes lepihenve saját motorházteteje alatt. Gyakorlatilag a puszta vason kívül sok más nem maradt benne, talán még pár méter kábel, az is jórészt szabadon lógva, egy diszkrét pókháló vezetőfonalaiként funkcionálva.



Felpakoltuk, és elindultunk vele az M7-esen. A trélert követve Lacával bőszen vigyorogtunk, megpróbáltuk ui. elképzelni, mi fordulhat meg az emberek fejében, ahogy elsuhannak mellettünk. Autóként ránézésre nem funkcionálhat a platón lévő IZÉ, a fémhulladékgyűjtés ekkora darabokban, ekkora autóval, ilyen távon (éppen az M7-esen voltunk!) nem kifizetődő, tehát elképzelésük sem lehetett, miért is trappolunk mi ezzel a vasdarabbal a pályán :)






Mivel az Orr gyakorlatilag pőrére volt belezve, MG garázsában ott várta egy valaha szebb napokat látott donor komplett hajtáslánca. Ezt gyakorlatilag 5 perc alatt aládobtuk, ideiglenesen össze is csavaroztuk, majd oldalára borítva nekiláttunk a komplettírozásnak.

Elvileg percek alatt készen lehettünk volna, de természetesen az ilyenkor szokásos módon millió apróságot kellett megoldani, meg előkeríteni. Újra kellett gyártanunk a kipufogót, ami akkor még egy komplett autó alatt volt. MG és Laca lebontották, aztán rövidítettük, befaragtuk és felszereltük. Le kellett vágni a kormányzárat, ui. a kulcsa elveszett. A komplett elektromos rendszert... izé... ami maradt belőle... szóval kiszedtük, és kizárólag a töltéslámpát, gyújtást, önindítőt ill. a fényszórókat kötöttem vissza.







Természetesen eljött a pillanat, amikor úgy gondoltuk, hogy indíthatunk. Nem meglepő módon sikerült is, és az autó gond nélkül röffent. Kisebb próbakör után a szomszédokat kímélendő futóra tettük az orrot, hogy elvigyük kipróbálni egy szabadabb placcon...



Na, ez nem sikerült olyan simán - nemsokára erről is beszámolok.

A bejegyzés trackback címe:

https://prokee.blog.hu/api/trackback/id/tr49153327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása