- prokee -

50years (5) alsóörs (8) autó (137) autópálya (5) baleset (9) baromállat (8) blog (12) bmw (9) camptourist (5) csomagtértető (5) érdekes (62) f*szkivan (40) felújítás (8) fiat (5) film (5) forma1 (9) fotó (5) hellókarácsony (7) hülyeállat (71) iwiw (6) közlekedés (33) kultúra (6) lol (9) mozi (6) napi meló (6) ndk (10) nyaralás (5) olaszország (5) orosz (16) orr (24) parkoló (5) poén (30) prokee (44) reklám (5) retro (32) suzuki (10) swift (5) százhalombatta (8) találkozó (17) technika (63) tesco (5) totalcar (12) trabant (95) tuning (18) veterán (9) video (14) vw (7) wartburg (9) web (16) zene (11) zwickau (8) Címkefelhő

prokee 2006.03.31. 21:53

Megint Retrózzunk !

(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2007. 08.22-én átmásolva a blog.hu-ra)

Valakinek megmozdul a nosztalgiázóizma erre ?


Vagy erre ?


Ezek a játékok, bár nagyságrendekkel kevésbé voltak látványosak a mai teknyikánál, azt hiszem, sokkal tartalmasabb szórakozást nyújtottak. Őszintén szólva, egy hosszabb este alatt végigjátszottam a Call of Duty-t, de a Commodore korszak 8bit-es hípergaméival hónapokig tudtam edzeni - már amelyiken volt egyáltalán állásmentés. Anélkül muszáj volt kikapcsolás nélkül végignyomni, anno az Elite berobbanásakor nonstop-monstre 2 hónapos folyamatos üzemet produkáltam, ui. kazettára nem tudott menteni :)



Persze, hogy is kerül ez ide ?
Mint annyi mindenbe, ebbe is beleszerelmesedtem, és nem csupán haszonélvezője, hanem (a magam szintjén) gyakorló programozója is voltam (nagyjából 15 éve) a hazai Komodoros Barkácsszakkörnek (ekkortájt codernek mondták az ilyenfajtát).

Már akkor is hihetetlenül lusta voltam, ezért nagy dolgokat nem tettem az asztalra (nem csapjuk le a magas labdát, jó ? :), de az itt olvasható regiszter-adatok szerint azért hagytam némi nyomot ezen a területen.

Persze nem melldöngetésnek szánom, csupán ez jutott ma eszembe...

Érdekességképpen: akkoriban létezett az "online" sajtónak egy meglehetősen kezdetleges módja. Az internet, mint olyan még ismeretlen fogalom volt, a hálózatba kötés gyakorlatilag a soros porton való egybites adatátvitelt jelentette, azt is igen misztikusan, midnenkinek volt olyan ismerőse, aki hallott már ilyesmiről :)
Nos, az akkori "online sajtó" abból állt, hogy "lemezújságokat" írtunk. Ezt természetesen 5.25"-os floppyn, rosszabb esetben kazettán "terjesztettük" (=másoltuk).


Ez valami ilyesmi volt...


... vagy valami ehhez hasonló.

Ha nagyon akarnám döngetni a mellem, akkor az Origót meg a Zindekszet simán lekisöcsizhetném :)))

No meg persze hyper-segédprogramok...


Hogy ezen a képen mi látszik, most nagyon nem fogom elmagyarázni, de k*rva jól néz ki, nem ? :))

A lényeget meg elfelejtem... A képeken látható programok többé-kevésbé az én műveim, mondhatnám, saját szellemi kincseim, ha egyáltalán a "szellemi" kifejezést velem kapcsolatban használni illik :)



Csak érintőlegesen: aki esetleg meg is nézte a képeket (nem csak átlapozta, mint TE ! :) ), annak feltűnhetett, hogy akkoriban Proky-nak tituláltattam magam... Egyszer régen egy kérdésre válaszolva jól kimagyaráztam a dolgot, gyártottam hozzá valami ideológiát is, de valójában pont annyira nem volt értelmes ötletem, mint akkoriban mindenki másnak :) Eleinte nem volt gáz, de amikor mindenkit hirtelen elkezdtek hasonlóan hívni (most ne mondjak már példákat, de mondjuk Gyury, Pety, Laly, mittomén...), akkor már idegesített egy kicsit. Fel is vettem pár álnevet, voltam valami
Mr. Hyde meg Obscure is, sőt, egy véletlen szívatásból kifolyólag még Paula is (ismét nem kéne lecsapni a magas labdát, jó ? :), de publikusan mindig Proky maradtam. Juteszembe, átmeneti Commodore 64-es korszakomban meg asszem Josh Talley voltam :)

Amikor már a Commodore-os korszakaim lecsengtek, más egyéb teendőimmel kapcsolatban rajtam maradt a név - egy hangyányival kevesebb írásbeliséget hordozva magában. Gondoltam, itt az idő az új image-re, és egy merész húzással váltottam egy nagyot, az 'Y' helyett 'EE'-re :D

Ez azóta is maradt. Kicsit levon az újdonság értékéből, hogy azóta Zana Zoltán, aljas... izé... alias Ganxsta Zolee volt szíves a végletekig degradálni a két ee-re végződő neveket, de asszem most úgy vagyok vele, hogy én próbálkoztam, nem sikerült, most lépjen a világ másik fele, jó ? :))))

A bejegyzés trackback címe:

https://prokee.blog.hu/api/trackback/id/tr29146379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása