- prokee -

50years (5) alsóörs (8) autó (136) autópálya (5) baleset (9) baromállat (8) blog (12) bmw (9) camptourist (5) csomagtértető (5) érdekes (62) f*szkivan (40) felújítás (8) fiat (5) film (5) forma1 (9) fotó (5) hellókarácsony (7) hülyeállat (71) iwiw (6) közlekedés (33) kultúra (6) lol (9) mozi (6) napi meló (6) nyaralás (5) olaszország (5) orosz (16) orr (24) parkoló (5) poén (30) prokee (44) reklám (5) retro (29) suzuki (10) swift (5) százhalombatta (8) találkozó (17) technika (63) tesco (5) totalcar (12) trabant (89) tuning (18) veterán (9) video (14) vw (6) wartburg (7) web (16) zene (11) Címkefelhő

prokee 2018.11.21. 09:56

Milyen olajat keverjek milyen benzinbe a kétütemű Trabantomhoz?

A váltóolajjal együtt a kétütemű olaj is gyakran bizonytalan pont a Trabantosok között, ezért most megpróbálom összefoglalni, mit lehet és érdemes erről tudni.

Általánosságban a legfontosabb, hogy a kétütemű Trabantok kenéséről a tüzelőanyagba (benzinbe) kevert olaj gondoskodik. Nincs külön olajtér, mint a négyütemű motoroknál, sem olajtartály, mint a különolajzású kétüteműeknél (jellemzően ilyenek például a robogók).

Először is vegyük a gyári előírásokat. A Trabant gyártója három dolgot írt elő:
- a tüzelőanyag (legalább 78 oktánszám)
- a kenőanyag (Az NDK-ban Hyzet M22, Magyarországon Arol 2T kétütemű olaj)
- ezek keverési aránya. (1:33, majd 1:50)

klikovka.gif

prokee 2018.11.21. 09:27

Milyen olajat töltsek a kétütemű Trabant 601 sebeségváltójába?

Trabantos körökben az egyik leggyakoribb kérdés, amely újra és újra felmerül, és amelyre a legvadabb tévinformációk keringenek, a váltóolaj kérdése. Azok kedvéért, akiket a részletek nem érdekelnek, rögtön az elején szögezzük le: a kétütemű Trabant 601 szabadonfutós váltójába a gyártó elsődleges előírása HLP68-as hidraulikaolaj. Ennek a mai megfelelője az ISO68 viszkozitású hidraulikaolaj.

skrin_prevodovky.gif

AZ ISO68-as viszkozitási besorolás olyan olajakat takar, amelyeknek a 40 °C-on mért kinematikai viszkozitása 61,2 mm2/s és 74,8 mm2/s között változik. Ennek a középértéke 68, erről nevezték el a viszkozitási osztályt.

prokee 2016.07.09. 16:34

Tuti nem találod ki magadtól, hogy mi ez a tárgy a képen.

Bólogatókutyai magasságokban (vagy mélységekben, nézőpont kérdése szárnyaló autós kiegészítőre figyelt fel a két fiam Freitalban, Szászországban, az éves Trabant-találkozón. Próbálták kitalálni, de nem sikerült, jó félórányi tippelgetés után elárultam nekik a választ.

kph.JPG

prokee 2016.03.25. 13:07

Ha zavar, hogy a Chrome folyton lefrissíti a háttérben lévő füleket...

Veled is előfordult már, hogy a háttérben lévő film újraindult, az elküldött megrendelés duplázódott, csak mert a fülre kattintva újratöltődött az oldal?

 

Váratlanul hasznos információk rovatunkban ma: lapújratöltés kikapcsolása a Chrome-ban.

 

1. Nyiss egy új fület!

 

2. Írd a címsorba, hogy chrome://flags/, aztán enter!

prokee 2016.03.10. 20:39

Ilyen úri Trabantot még nem láttál - a Sachsenring története

A második világháború után a zwickaui autógyártás nagyjából az akkor már egyaránt az Auto Unionhoz tartozó Horch és Audi gyárak romjain épült fel. A romokat szó szerint kell érteni, a két gyárat ugyanis előbb a nyugati szövetségesek szétbombázták, aztán a maradékot a keleti szövetséges vonatra pakolta, és elvitte Szibériába.

 

zw1.jpg

Így festett a Horch-üzem 1945 végén.

 

prokee 2016.03.10. 17:55

Ha nincs kéznél egy hippi-Transporter, csinálj egyet Subaruból!

Aki egy kicsit is autóbuzi, valószínűleg ismeri Leeput, a bangladesi autóépítőt, aki a Discovery Channelen mutatta meg számtalanszor, hogyan lehet Talbot Sambából Lamborghini Murciélagót építeni anélkül, hogy bárki gyanút fogna a kész termék láttán.

 

Valószínűleg az ő példája ihlette meg azt a thai fiatalembert is, aki arra gondolt, nemesebb a léleknek egy Transporter T1-et házilag előállítani, mint megvásárolni.

 

Az alap valami Subaru Sambar-szerű lehetett. Nem véletlenül, hiszen ez egy nagyjából középmotoros autó, amiből eredetileg is készült egyértelműen T1-ihletésű platós verzió is.

 

 

sambar.JPG

 

prokee 2016.03.08. 11:24

Így készültek a matchboxok a hatvanas években

Óriási retro-bomba abból a korszakból, amikor még a Matchbox és versenytársai Európában készültek. 

 

Matchbox, 1962, Nagy-Brittannia, London

 

 

prokee 2016.03.04. 10:23

Ilyen volt Budapest 1975-ben

Én mondjuk nem emlékszem rá, bár a képek készítésekor már éltem. Épp csak.

 

A képeken nem csak hogy az internet előtti, de a hétfői tévéadás előtti világba pillanthatunk be.

 

A holland Ed és Louise 1975-ben utazott Magyarországra, akkor készített fotóikat pedig most mi is megnézhetjük. Nem csak nekik, de nekünk is nosztalgikus kirándulás ez a 40 évvel ezelőtti Budapestre.

 

BUDAPEST 1975 pic018

Jégszállító Csepel

prokee 2016.03.02. 20:42

Tilos telefont tölteni az autóban?

Nemrég bukkant fel a Facebookon a hír, miszerint Alsó-Szászországban az Oldenburgi bíróság elmarasztaló ítéletet hozott egy teherautó-sofőr ügyében, akinek a kezében a rendőrök mobiltelefont láttak vezetés közben a 28-as szövetségi autópályán. A sofőr nem ismerte el a felelősségét, azt állította, hogy épp csak töltőre rakta a merülő készüléket. Így került a bíròság elé az ügy, ahol egyszerűen elhessegették a kifogàst.

 

 

Ebből a szorgos közösség rögtön azt a következtetést vonta le, hogy ezentúl tilos és büntetendő a telefon töltése az autóban. Ezzel együtt persze MINDEN tilos, például a telefon navigációját használni is.

 

kepp.jpg

prokee 2016.03.01. 19:10

Na jó, ez már tényleg túlzás: Bud Spencer strand

Amikor megírtam, hogy tőlünk nem túl messze létezik (létezett) egy Terence Hill Strand, eszembe sem jutott, hogy kell lennie Bud Spencer Strandnak is.


Pedig van, Schwäbisch Gmündben.

 

bud.JPG