- prokee -

50years (5) alsóörs (8) autó (137) autópálya (5) baleset (9) baromállat (8) blog (12) bmw (9) camptourist (5) csomagtértető (5) érdekes (62) f*szkivan (40) felújítás (8) fiat (5) film (5) forma1 (9) fotó (5) hellókarácsony (7) hülyeállat (71) iwiw (6) közlekedés (33) kultúra (6) lol (9) mozi (6) napi meló (6) ndk (5) nyaralás (5) olaszország (5) orosz (16) orr (24) parkoló (5) poén (30) prokee (44) reklám (5) retro (31) suzuki (10) swift (5) százhalombatta (8) találkozó (17) technika (63) tesco (5) totalcar (12) trabant (92) tuning (18) veterán (9) video (14) vw (7) wartburg (7) web (16) zene (11) zwickau (5) Címkefelhő

prokee 2019.11.24. 13:03

Az Trabantnak hol való gyártásáról

Olvasom-nézem ma az egyébként örömteli hírt arról, hogy a VW megkezdi az ID.3 gyártását Zwickauban.

"Ennek ellenére ez a puccos hacacáré a zwickaui Trabi-gyár sokadik újjászületéséről szól inkább, nem az autóról."

 

Van ebben némi tévedés, a videóban elhangzó "Szeretettel köszöntök mindenki Zwickauból, a városból, ahol hárommilliónál is több Trabant készült..." mondat pedig bár a mai állapot szerint igaz, mégis igényel némi kiigazítást. Hozzáteszem, a hír maga egyáltalán nem Zwickauról, nem is a Trabantokról szól, így ezek az apró részletek nem vonnak le a videó értékéből. Csak a hozzám hasonló részlettrollokat zavarják, azonban kiváló alkalmat adnak arra, hogy egy posztban összefoglaljam, pontosan hol, mikor, milyen Trabantok készültek Zwickauban és környékén. Érintem majd a csatlakozó márkák történetét is, de éppen csak - ezekről sokan, sokat írtak már, a még fel nem tárt, de érdekes összefüggésekre majd egy másik, részletesebb posztban egyszer visszatérek.

prokee 2019.10.29. 22:15

Képfejtő 2: Gagarin Moszkvában, 1961 - vagy mégsem?

Gyakran futok bele olyan régi fotókba, amelyek felkeltik az érdeklődésemet annyira, hogy megpróbálok a lehető legtöbbet megtudni róluk. Azt gondolom, ez másoknak is érdekes lehet, ezért  posztsorozatban osztom meg ezeket és a róluk megszerzett információkat. Ez itt a második ilyen, az elsőt itt találod, és lesz még bőven.

 p240_1.jpgA kép, amely általában azzal a képaláírással bukkan fel, hogy Moszkvában készült, 1961-ben, a képen Jurij Gagarin látható, miután visszatért az űrből.

prokee 2019.10.10. 15:23

Képfejtő 1

Gyakran futok bele olyan régi fotókba, amelyek felkeltik az érdeklődésemet annyira, hogy megpróbálok a lehető legtöbbet megtudni róluk. Azt gondolom, ez másoknak is érdekes lehet, ezért  posztsorozatban osztom meg ezeket és a róluk megszerzett információkat. Ez itt az első ilyen, és lesz még bőven.

kriebst1.jpgA kép, amelyről eredetileg csak annyit tudni, hogy 1975-ös keltezésű.

prokee 2019.09.16. 16:35

Elhunyt Az Ember, Aki A Legrondább Trabantot Készítette.

Kevés olyan designer akad, akinek a szakma vitán felül elismeri tehetségét, egyedi karakterét, de ennek ellenére a nagyközönség visszafojtott sziszegéssel hátrál szinte minden alkotását látva.

Ilyen, illetve ilyen volt a szeptember 16-án Karlsruhéban elhunyt Luigi Colani.

Mutatom:

colani_showtruck.jpg

Nyergesvontató, ahogy Colani megálmodta (kép: Wikipedia)

alfa.jpg

Abarth-Alfa Romeo 1300 Berlinetta, Colani karosszériával, 1959-ből (kép: Wikipedia)

Ugye, elsőre alig felfogható, szinte Photoshopot kiáltanánk - de mégis, ezek valódi, kézzel fogható, elkészült, néha gyártásba került dolgok.

Tudom fokozni, itt egy Trabant, Colani-orral és a büszke tervezővel:

tr.jpg

prokee 2018.11.21. 09:56

Milyen olajat keverjek milyen benzinbe a kétütemű Trabantomhoz?

A váltóolajjal együtt a kétütemű olaj is gyakran bizonytalan pont a Trabantosok között, ezért most megpróbálom összefoglalni, mit lehet és érdemes erről tudni.

Általánosságban a legfontosabb, hogy a kétütemű Trabantok kenéséről a tüzelőanyagba (benzinbe) kevert olaj gondoskodik. Nincs külön olajtér, mint a négyütemű motoroknál, sem olajtartály, mint a különolajzású kétüteműeknél (jellemzően ilyenek például a robogók).

Először is vegyük a gyári előírásokat. A Trabant gyártója három dolgot írt elő:
- a tüzelőanyag (legalább 78 oktánszám)
- a kenőanyag (Az NDK-ban Hyzet M22, Magyarországon Arol 2T kétütemű olaj)
- ezek keverési aránya. (1:33, majd 1:50)

klikovka.gif

prokee 2018.11.21. 09:27

Milyen olajat töltsek a kétütemű Trabant 601 sebeségváltójába?

Trabantos körökben az egyik leggyakoribb kérdés, amely újra és újra felmerül, és amelyre a legvadabb tévinformációk keringenek, a váltóolaj kérdése. Azok kedvéért, akiket a részletek nem érdekelnek, rögtön az elején szögezzük le: a kétütemű Trabant 601 szabadonfutós váltójába a gyártó elsődleges előírása HLP68-as hidraulikaolaj. Ennek a mai megfelelője az ISO68 viszkozitású hidraulikaolaj.

skrin_prevodovky.gif

AZ ISO68-as viszkozitási besorolás olyan olajakat takar, amelyeknek a 40 °C-on mért kinematikai viszkozitása 61,2 mm2/s és 74,8 mm2/s között változik. Ennek a középértéke 68, erről nevezték el a viszkozitási osztályt.

prokee 2016.07.09. 16:34

Tuti nem találod ki magadtól, hogy mi ez a tárgy a képen.

Bólogatókutyai magasságokban (vagy mélységekben, nézőpont kérdése szárnyaló autós kiegészítőre figyelt fel a két fiam Freitalban, Szászországban, az éves Trabant-találkozón. Próbálták kitalálni, de nem sikerült, jó félórányi tippelgetés után elárultam nekik a választ.

kph.JPG

prokee 2016.03.25. 13:07

Ha zavar, hogy a Chrome folyton lefrissíti a háttérben lévő füleket...

Veled is előfordult már, hogy a háttérben lévő film újraindult, az elküldött megrendelés duplázódott, csak mert a fülre kattintva újratöltődött az oldal?

 

Váratlanul hasznos információk rovatunkban ma: lapújratöltés kikapcsolása a Chrome-ban.

 

1. Nyiss egy új fület!

 

2. Írd a címsorba, hogy chrome://flags/, aztán enter!

prokee 2016.03.10. 20:39

Ilyen úri Trabantot még nem láttál - a Sachsenring története

A második világháború után a zwickaui autógyártás nagyjából az akkor már egyaránt az Auto Unionhoz tartozó Horch és Audi gyárak romjain épült fel. A romokat szó szerint kell érteni, a két gyárat ugyanis előbb a nyugati szövetségesek szétbombázták, aztán a maradékot a keleti szövetséges vonatra pakolta, és elvitte Szibériába.

 

zw1.jpg

Így festett a Horch-üzem 1945 végén.

 

prokee 2016.03.10. 17:55

Ha nincs kéznél egy hippi-Transporter, csinálj egyet Subaruból!

Aki egy kicsit is autóbuzi, valószínűleg ismeri Leeput, a bangladesi autóépítőt, aki a Discovery Channelen mutatta meg számtalanszor, hogyan lehet Talbot Sambából Lamborghini Murciélagót építeni anélkül, hogy bárki gyanút fogna a kész termék láttán.

 

Valószínűleg az ő példája ihlette meg azt a thai fiatalembert is, aki arra gondolt, nemesebb a léleknek egy Transporter T1-et házilag előállítani, mint megvásárolni.

 

Az alap valami Subaru Sambar-szerű lehetett. Nem véletlenül, hiszen ez egy nagyjából középmotoros autó, amiből eredetileg is készült egyértelműen T1-ihletésű platós verzió is.

 

 

sambar.JPG