- prokee -

50years (5) alsóörs (8) autó (137) autópálya (5) baleset (9) baromállat (8) blog (12) bmw (9) camptourist (5) csomagtértető (5) érdekes (62) f*szkivan (40) felújítás (8) fiat (5) film (5) forma1 (9) fotó (5) hellókarácsony (7) hülyeállat (71) iwiw (6) közlekedés (33) kultúra (6) lol (9) mozi (6) napi meló (6) ndk (10) nyaralás (5) olaszország (5) orosz (16) orr (24) parkoló (5) poén (30) prokee (44) reklám (5) retro (32) suzuki (10) swift (5) százhalombatta (8) találkozó (17) technika (63) tesco (5) totalcar (12) trabant (95) tuning (18) veterán (9) video (14) vw (7) wartburg (9) web (16) zene (11) zwickau (8) Címkefelhő

prokee 2009.08.03. 08:00

Steadycam 5000-ért?

Igen nagy büszkeségünkre ismét egy kamera boldog nyertesei lettünk.

Kíváncsian várom a GoPro-t, ha igaz, a hét közepére a kezemben lesz, és a hét végén ki is próbáljuk a nyári találkozónkon. Remélem, jól szerepel majd, hiszen a mostani és az előző nyertes videóban is szándékosan butított, szinte kőkorszaki minőséget produkáltunk. Ez kétszer elsüthető, harmadszor már unalmas.

Ehhez persze jó társ lesz a GoPro, ami (lévén autós arcok vagyunk) sokkal inkább alkalmas "onboard" felvételekre, hiszen ütés- hő- víz- rázkódás- nemtommégmiálló.

Persze egy autós videóhoz külső felvételek is kellenek, ahhoz pedig illik beszerezni egy jó steadycamet.

Mi az a steadycam ?

Valami olyasmi, mint a felső képen látható. Ez egy félprofi steady-állvány, amely a rögzítése és a balansz-súlyok tehetetlensége révén megszünteti a mai, igen kis súlyú kamerák képén látható rázkódást.

Ilyet persze vásárolni is lehet, de nem amatőrvideós az, aki nem sajnálja a pénz arra, amit el is készíthet.

Az olcsó, házi steadycamet nem én találtam ki, két éve is talán annak, hogy rátaláltam a Systron oldalára, és azon a lókoszt steadycam elkészítésének egyik lehetséges módjára.

Természetesen azonnal elkészítettem, ám az akkori megoldás nem lett tökéletes. Kényelmetlen volt, izgett-mozgott, szóval azt hiszem, végül talán a kukában is végezte.

Most azonban a fentiek miatt újra nekiláttam, a hét végén ki is próbáljuk, és ha sikeres, akkor a következő videónkban nagy hasznát vehetjük.

Addig is íme két video, kézben tartva, illetve a már elkészült steady-állvánnyal felvéve:

A kellékek

Az alapgondolat az volt, hogy hirtelen felbukkanó birtoklási vágytól vezérelve meglátogatom a helyi Tesco-t, és az ott kapható legolcsóbb, legegyszerűbb eszközökből készítem el az új, advanced steady-állványt. Nagyjából tudtam, mit akarok összeszedni hozzá, de nyitott voltam az új ötletekre, így a teljes non-food részleget átböngésztem hozzávalók után. Az viszont fontos volt, hogy maximum 5000 forintot költsek el erre a célra.

A tervezett lista a következő volt:

- 2db felmosónyél, lehetőség szerint nem az igen vékony falú, fehér, bordázott héjú fajta, ezek ugyanis túl gyengék;
- valamilyen súlyzó, amelyet rögzíteni tudok - az első verzióban Tündérem tépőzáras boka- és csuklósúlyzói kaptak még életük új értelmét;
- ragasztószalag, Duct Tape-szerű, amivel korrektül rögzíthetem egymáshoz az alkatrészeket;
- Tesco-gazdaságos tripod, azaz háromlábú kameraállvány, amelynek fejéből a kamera csatlakozása megoldható;
- bármilyen alkatrész, amellyel a derékszögű csatlakozást rögzíteni tudom.

Nos, elsőre teljes bukta, a százhalombattai Tesco-ban sem felmosónyelet, sem ragasztószalagot, sem kézisúlyzót nem találtam, biztos azért, mert nincs fotó-osztály :)

Így aztán átballagtam Érdre.

Az áruház alapos átfésülése után a következőkkel érkeztem haza:

- felmosónyél -  találtam izmosabb, ún. krómozott fajtát, amely persze csak valami fényesített burkolatú, nem túl vékony falú cső - 978 Ft / 2db.
- ragasztószalag - Pattex, nem egy Duct Tape, de legalább márkás, megfelelőnek tűnt, és be is vált - 1031 Ft / tekercs.
- kézisúlyzó, 1kg - ebből rögtön négyet raktam a kosárba, kettő az alsó szárra, egy-egy a keresztrúd két végére - 1996 / 4db.
- "Digital Camera Starter Kit" - egyszerűen olcsóbb volt a szóló tripodnál, a célnak megfelel, és flexilábas tripodot tartalmaz - 621 Ft.

A derékszögre ekkor még nem találtam megfelelő megoldást. Az egyetlen szóba jöhető tárgy egy kerékkulcs (keresztkulcs) volt, amely egyrészt túl drága, másrész pedig túl nehéz lett volna, így elvetettem.

A garázsban körülnézve azonban megszületett a megoldás, szintén Tesco-s forrásból, tehát az eredeti tervtől nem kellett eltérnem.

Néhány hónappal ezelőtt vásároltam be szettenként 299 Ft-os akcióban mindenféle falikampót, ebből találtam még két, felhasználatlan darabot. Bár nem emlékszem, hány darabos bliszterben volt eredetileg, a teli árat számoltam fel, hiszen ha találok a bevásárlókörúton ilyet, ugyanennyit kellett volna költenem rá. Apró alakítás után tökéletes lett a feladatra.

Az összeszerelés képei:

A végösszeg pedig, a fenti tételek alapján: 4925 Ft.

Hogy ennyit megért-e, vagy sem, az ki-ki döntse el maga a fenti két video alapján.

A bejegyzés trackback címe:

https://prokee.blog.hu/api/trackback/id/tr161283486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.08.06. 22:37:28

überzsír lett sztem. :)))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.08.07. 00:00:52

Alkalomadtán élőben zsűrizem. Én is szavaztam ám!!:)

Penya666 2009.09.20. 09:51:32

Hasonlot haver is csinalt evekkel ezelott, hasznos dolog valoban

PaLiii 2010.03.25. 20:58:05

ezt kipróbálom! :D nagoyn ötletes! trükkös és bejön:D hasznos lesz még a filmes pályafutásom során :)
süti beállítások módosítása