- prokee -

50years (5) alsóörs (8) autó (137) autópálya (5) baleset (9) baromállat (8) blog (12) bmw (9) camptourist (5) csomagtértető (5) érdekes (62) f*szkivan (40) felújítás (8) fiat (5) film (5) forma1 (9) fotó (5) hellókarácsony (7) hülyeállat (71) iwiw (6) közlekedés (33) kultúra (6) lol (9) mozi (6) napi meló (6) ndk (10) nyaralás (5) olaszország (5) orosz (16) orr (24) parkoló (5) poén (30) prokee (44) reklám (5) retro (32) suzuki (10) swift (5) százhalombatta (8) találkozó (17) technika (63) tesco (5) totalcar (12) trabant (95) tuning (18) veterán (9) video (14) vw (7) wartburg (9) web (16) zene (11) zwickau (8) Címkefelhő

prokee 2006.03.26. 21:04

Kúltúra, vazzeee !

(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2007. 08.22-én átmásolva a blog.hu-ra)

Évekkel ezelőtt azt olvastam valahol, hogy a klasszikusokat 30 felett, érett fejjel kell elolvasni, akkor értékeli az ember...

Nemrég múltam 31, és eszembe jutott ez a kijelentés.

Egyébként sokat olvasok, akár a lehető legnagyobb b*romságokat is, pusztán azért, mert érdekel, mit írnak ki magukból az emberek. Nem is oly régen olvastam el az Őrtorony magazin kiadójától (talán mindenki levágja, pontosan melyik vallásról van szó :) ) egy könyvet, amely arról szólt, hogyan viszonyuljon a gyermek a szüleihez, meg úgy egyáltalán a világhoz. Maximálisan nem értettem egyet a könyvvel, talán egyetlen mondata sem volt, amivel azonosultam volna, de végigküzdöttem magam rajta, így talán könnyebben megértem azok lelkivilágát, akik e szerint élnek. Aztán rögtön utána egy olyan kiadvány került a kezembe, amely azt taglalja, hogyan érvényesülhetnek a nők az üzleti életben. Asszem ez volt az a könyv, ami totálisan nem nekem szólt :))))

Szóval sokmindent kézbe veszek, és nagyon ritka, hogy abbahagyom. Azonban a fentiek logikus folytatásaként pár hete magamba szálltam, és úgy éreztem, itt az ideje belevágni a Háború és Béke című Tolsztoj műbe...

... hát, abbahagytam. Vagy rosszul számolok, és mégsem múltam el 30, vagy nem vagyok elég érett a koromhoz képest, vagy tényleg ennyire száraz mű...
Persze inkább az lehetett a gond, hogy telis-teli van francia nyelvű beszúrásokkal, és borzalmasan fárasztó úgy olvasni, hogy közben a lábjegyzet bújom a fordításért. Igaz, meg van az az előnye is, hogy mire valaki a végére ér, szinte perfekt francia lehet :)

Szóval azon kevés könyvek számát sikerült szaporítani, amelyeket abbahagytam. Pedig esküszöm, küzdöttem, nehogy szégyenben maradjak, majdnem 100 oldalig jutottam :)

Nem nekem való a klasszikus irodalom ?

Csak egy apró megjegyzés még: a kudarc nem keserített el, és újabb kísérletet tettem. Jelentem, boldogan sugárzó arccal olvasom Dosztojevszkij Félkegyelműjét. Olvasmányos, mondhatni izgalmas történet. Persze teli van szexszel, mindenki mindekivel ágybabújik, vagy legalább szeretne :) Na meg persze hihetetlenül jó nevek vannak benne, Lizaveta Prokofjevna, vagy a nagy kedvencem, Parfjon Szemjonovics Rogozsin !

(Azon is elgondolkoztam, mekkora lenne, ha nálunk is kialakult volna a "háromnevűség", az apa nevével, mint az oroszoknál (szlávoknál ? hogy is van ez ?). Én pl. Prokop Bélafi Gábor lennék, vagy mi :) )

A bejegyzés trackback címe:

https://prokee.blog.hu/api/trackback/id/tr59146360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása